جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خدمات ما
    • منتورینگ
    • طراحی سایت
    • بیزینس پارتی
    • تبلیغات
  • دوره ها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
    • info@instapasio.ir

      09031602949

      کانال تلگرام
      اینستاگرام
  • خدمات ما
    • منتورینگ
    • طراحی سایت
    • بیزینس پارتی
    • تبلیغات
  • دوره ها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
    • info@instapasio.ir

      09031602949

      کانال تلگرام
      اینستاگرام
  • خدمات ما
    • منتورینگ
    • طراحی سایت
    • بیزینس پارتی
    • تبلیغات
  • دوره ها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
    • info@instapasio.ir

      09031602949

      کانال تلگرام
      اینستاگرام
ورود / عضویت
0

وبلاگ

instapasio > وبلاگ اصلی > اینستاگرام > آموزش کار با انواع اکانت‌های اینستاگرام (شخصی، کریتور و بیزینس)

آموزش کار با انواع اکانت‌های اینستاگرام (شخصی، کریتور و بیزینس)

23 مرداد 1402
ارسال شده توسط تیم سئو پاسیو
اینستاگرام

مقدمه ای بر انواع اکانت‌های اینستاگرام

تا مدتی قبل‌تر انواع اکانت‌های اینستاگرام دو نوع بود. اولی شخصی بود و دومی که بعدتر اضافه شد، بیزنس. اما حدودا دو سالیست که اینستاگرام نوع جدیدی از اکانت را برای استفاده‌ی کاربران ایجاد کرده که اکانت کریتور نام دارد.

اکانت کریتور هم مانند دو نوع اکانت دیگر، کاربرد خاص خودش را دارد. اما مشکلی که با ایجاد این اکانت‌ها پیش آمده این است که گاهی هنگام ساخت یک اکانت اینستاگرام، برای انتخاب نوع آن دو دل که نه، سه دل هم می‌شویم.

مثلا من یک تولید‌کننده‌ی محتوای متنی هستم که از قضا شعر و داستان هم می‌نویسم، گهگاه دفتر نقاشی‌ام را هم سیاه می‌کنم. گاهی هم از صحنه‌هایی که به نظرم حرفی برای گفتن دارند، عکس می‌گیرم. علاوه بر این‌ها من یک تیم دیجیتال مارکتینگ هم دارم که برای آن یک اکانت بیزنس در اینستاگرام ایجاد کرده‌ام.

اما وقتی فهمیدم اکانت کریتور هم به جمع انواع اکانت‌های اینستاگرام پیوسته، فرصت را غنیمت شمردم و پیجی را که در آن شعرها و داستآن‌ها و نقاشی‌ها و عکس‌هایم را بارگذاری می‌کردم به یک اکانت کریتیو ارتقا دادم. داستان این است که همیشه انتخاب نوع اکانت به همین راحتی نیست.

اگر رمز اینستاگرام خود را فراموش کردیم چه باید کرد ؟

گرچه که می‌توان بعد از ساخت اکانت نوع آن را هم تغییر داد. اما به هر حال از آنجا که ممکن است شما هم مثل من دلتان بخواهد از همان اول همه چیز را سر خط و خطوط پیش ببرید، برایتان آنچه که کمک کرد نوع اکانتم را انتخاب کنم. در ادامه توضیح می‌دهم تا بتوانید مناسب‌ترین نوع اکانت را برای خودتان انتخاب کنید.

علاوه بر این ویژگی‌ها، تفاوت‌ها، مزایا و معایب اکانت‌های مختلف اینستاگرام را با شما به اشتراک می‌گذارم و در پایان به شما می‌گوییم تا چگونه نوع اکانت اینستاگرام خودتان را تغییر دهید.

انواع اکانت‌های اینستاگرام

در حال حاضر در اینستاگرام سه نوع اکانت شخصی، کریتور و بیزنس  وجود دارد که در دو دسته‌ی پرایوت و حرفه‌ای قرار می‌گیرند. هر کدام از این اکانت‌ها ویژگی‌ها، مزایا و معایب خودشان را دارند و شما باید با توجه به نیازها و انتظاراتتان از اکانت‌ اینستاگرام یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه، درباره‌ی ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام بیشتر صحبت می‌کنیم.

اکانت شخصی؛ حریمتان را حفظ کنید!

این نوع حساب‌ اینستاگرامی به‌عنوان اولین و قدیمی‌ترین انواع اکانت‌های اینستاگرام و به‌منظور استفاده و به اشتراک گذاشتن فیلم‌ها و عکس‌های کاربران عادی طراحی شده و هیچ کاربرد تبلیغاتی و تجاری نداد.

مزایا و معایب اکانت شخصی

همان طور که گفتیم، اکانت‌های شخصی ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از دیگر اکانت‌ها متمایز می‌کند در ادامه‌ی آموزش کار با اینستاگرام، درباره‌ی مزایا و معایب این حساب‌ها صحبت می‌کنیم و می‌گوییم که این حساب‌ها برای چه افرادی مناسب‌ترند.

معایب

اکانت‌های شخصی، فاقد قابلیت تجزیه و تحلیل یا API هستند و این به‌معنای آن است که نمی‌توانید پست‌ها و استوری‌ها را بررسی و تحلیل کنید یا از گزینه‌ی Facebook Creator Studio برای مدیریت اینستاگرامتان استفاده کنید. به جز این در صفحه‌ی پروفایل یک اکانت شخصی، گزینه‌ی‌ راه‌های تماس وجود نخواهد داشت و شما نمی‌توانید از کارت‌های هدیه و استیکر‌ها استفاده کنید و از مخاطبانتان بخواهید برای دیدن ادامه‌ی یک مطلب، استوری‌‌ها را به طرف بالا بکشند. این موضوعات برای صاحبان کسب‌و‌کار و بازاریابان، معایب بزرگی محسوب می‌شوند.

مزایا

کار با اینستاگرام شخصی فقط منفی نیست و مانند هر چیز دیگری، جنبه‌های مثبتی هم دارد. به‌طور مثال این اکانت‌ها در زمان انتشار یک پست یا استوری، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب موسیقی در اختیارتان می‌گذارند. بر خلاف اکانت‌های بیزینس یا کریتور، می‌توان به‌منظور حفظ حریم شخصی از آن‌ها در حالت پرایوت استفاده کرد. علاوه بر همه‌ی این‌ها، بهترین چیز درباره‌ی داشتن یک اکانت شخصی این است که هروقت که بخواهید می‌توانید آن را را به یک اکانت بیزینس یا کریتور تبدیل کنید.

اکانت شخصی برای چه کسانی مناسب است؟

اکانت‌های شخصی برای کسانی که به‌دنبال استفاده تبلیغاتی و تجاری از اکانت‌شان نیستند. تنها قصد لذت بردن از اینستاگرام و به اشتراک گذاشتن لحظاتی از زندگی شخصی‌ یا چیزهایی از این دست با دوستانشان را دارند، بسیار مناسب است.

اکانت بیزینس؛ پول روی پول انبار کنید!

با افزایش محبوبیت و تعداد کاربران اینستاگرام، روز به روز افراد بیشتری به فکر تجارت در اینستاگرام افتادند و بسیاری دیگر کسب‌و‌کارشان را روی اینستاگرام راه‌اندازی کردند. همین موضوع اینستاگرام را به فکر انداخت تا اکانت‌هایی با کاربری‌های تجاری یا بیزینسی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. امروزه تجارت در اینستاگرام بخش جدایی‌ناپذیر کسب‌وکارها به خصوص کسب‌وکارهای تازه تاسیس است. در این قسمت از آموزش کار با اینستاگرام راجع به مزایا و معایب حساب‌های بیزنس اینستاگرام با هم گپ می‌زنیم.

دوره‌ی کسب درآمد از اینستاگرام با بلاگری فروش + دوره‌ی بلاگری بدون چهره

مزایا و معایب اکانت بیزینس

با داشتن یک اکانت بیزینس اینستاگرام، به بسیاری از ویژگی‌هایی که می‌توانند به کسب‌و‌کار شما در اینستاگرام کمک کند دسترسی خواهید داشت. به‌عنوان مثال با استفاده و آموزش کار با اینستاگرام تجاری می‌توانید به API دسترسی داشته باشید. تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته‌ی اینستاگرام را دریافت کنید و از ویژگی‌های فروش و تبلیغات در اینستاگرام بهره‌مند شوید. این ویژگی‌ها و مزایا را در ادامه آموزش کار با اینستاگرام شرح می‌دهیم.

مزایا

  • داده‌های اینستاگرام: یکی از بزرگترین مزیت‌های داشتن یک اکانت بیزینس، دسترسی به بخش تجزیه و تحلیل اینستاگرام است. این گزینه به شما کمک می کند تا با نظارت بر عملکرد پست‌ها و در نتیجه بهبود استراتژی تجاری اینستاگرام، موانع پیشِ‌رویِ کسب‌و‌کار خود را کنار بزنید.
  • تبلیغات اینستاگرام: دومین ویژگی هیجان‌انگیز اکانت‌های تجاری، گزینه‌ی تبلیغات اینستاگرام است. این ویژگی سبب شده تا شما با انتخاب یکی از روش‌های تبلیغ در اینستاگرام، با پرداخت مبلغی بتوانید کسب‌و‌کار خود را تبلیغ کنید.
  • ویژگی خرید و پرداخت درون اینستاگرامی: در آموزش کار با اینستاگرام به‌سراغ یک ویژگی جذاب دیگر از اکانت بیزینس می‌رویم. داشتن چنین اکانتی نه تنها به شما این مزیت را می‌دهد که با افزوده شدن امکانی، بتوانید لینک فروش محصولاتتان را در اینستاگرام قرار دهید. بلکه شما می‌توانید با استفاده از قابلیتی به نام پرداخت اینستاگرام، محصولاتتان را مستقیماً در خود اینستاگرام بفروشید.
  • ایجاد شرکای تجاری: به‌عنوان صاحب یک برند، شما این امکان را دارید تا با سایر کسب‌و‌کارها شریک شوید و به آن‌ها اجازه دهید تا نام برند شما را روی پست‌های خود برچسب‌‌گذاری کنند.
  • قرار دادن لینک در استوری: با داشتن حداقل ۱۰ هزار فالوور در اکانت بیزینس اینستاگرام این قابلیت فعال می‌شود و شما می‌توانید با قرار دادن لینک در استوری، تماشاکنندگان استوری‌هایتان را به هر جایی که می‌خواهید، هدایت کنید.
  • تبلیغ پست‌های قدیمی: با تبلیغ پست‌های قدیمی‌تر در اینستاگرام می‌توانید با طیف وسیع‌تری از کاربران، ارتباط موثرتری برقرار کنید.

معایب

شاید تنها موضوعی که بتوان آن را به‌عنوان اشکال اکانت بیزنس نسبت به دو نوع دیگر برشمرد، این است. اکانت‌های بیزینس به موسیقی‌های کمتری در اینستاگرام دسترسی دارند و البته این مشکل در برابر مزایای این نوع اکانت خیلی کم به چشم می‌آید.

اکانت بیزینس برای چه کسانی مناسب است؟

صاحبان برندهای تجاری، کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ و حتی کسانی که قصد راه‌اندازی یک تجارت کوچک در اینستاگرام را دارند، از کاربران بلقوه‌ی اکانت بیزینس محسوب می‌شود.

اکانت کریتور؛ با مخاطبانتان بهتر تعامل کنید!

در میان انواع اکانت‌های اینستاگرام این اکانت را به‌عنوان جایگزینی برای اکانت بیزینس و به‌منظور رفع نیازهای هنرمندان، بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا در اواسط سال ۲۰۱۹ ارائه کرد.

مزایا و معایب اکانت کریتور

بیشتر ویژگی‌های اکانت‌های کریتور به اکانت بیزینس شباهت دارد. با این حال، برخی از تفاوت‌ها، این دو اکانت را از یکدیگر متمایز می‌کند. در ادامه مقاله آموزش کار با اینستاگرام راجع به مزایا و معایب این نوع اکانت صحبت می‌کنیم.

مزایا

  • Shopping For Creators: این گزینه، این امکان را به کریتورها می‌دهد که با اخد تایید برندها، آن‌ها را در پست‌های خودشان تگ کنند.
  • داشبورد Creator Studio: این بخش با عملکردی مشابه با امکان تجزیه و تحلیل اکانت‌های بیزینس، به کریتورها کمک می‌کند تا دسترسی و تعامل بهتری را با کاربران اینستاگرام تجربه کنند.

معایب

یکی از معایب اکانت‌های کریتور مانند اکانت‌های بیزنس این است که نمی‌توان آن‌ها را پرایوت کرد و بعضی از موزیک‌های اینستاگرام هم برای این اکانت‌ها قابل استفاده نیست.

به جز این‌ها اکانت‌های کریتور به نسبت اکانت‌های بیزنس از امکانات کم‌تری بهره می‌برند. به طور مثال برخلاف اکانت‌های بیزنس، اکانت‌های کریتور قابلیت پست خودکار – تنظیم یک پست برای منتشر شدن در ساعات خاصی در اینستاگرام – را ندارند.

اکانت کریتور برای چه کسانی مناسب است؟

این اکانت برای استفاده هنرمندان، بلاگرها، کارآفرینان و تمام کسانی که می‌توانند صاحب یک برند منحصر‌به‌فرد باشند طراحی شده است.

اکانت پیش‌فرض اینستاگرام این است…

با ساختن یک اکانت در اینستاگرام، شما صاحب یک اکانت شخصی خواهید بود. که می‌توانید از آن به همین شکل استفاده کنید یا برای استفاده‌های متفاوت، آن را به اکانت‌های بیزتس یا کریتور تغیر کاربری دهید.

چگونه نوع اکانت اینستاگراممان را تغییر دهیم؟

یکی از قسمت‌های مهم آموزش کار با اینستاگرام این است که یاد بگیرید چگونه نوع اکانت اینستاگرامتان را بی‌دردسر تغییر دهید. برای تغییر نوع اکانتتان مراحل زیر را طی کنید:

  • قبل از هر چیز، برای اینکه ببینید در حال حاضر از چه نوع اکانت اینستاگرامی استفاده می‌کنید، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و آیکون سه خط در گوشه سمت راست بالا را لمس کنید. سپس به Setting بروید و بعد گزینه‌ی Account را انتخاب کنید.
  • در قسمت Account، گزینه‌ی Switch Account Type را لمس کنید. در اینجا شما می‌توانید اکانتتان را به یکی از دو نوع دیگر تغییر دهید.

و در پایان…

اگر صاحب یک کسب‌و‌کار یا برند هستید، قطعاً یک حساب حرفه‌ای از نوع بیزینس یا کریتور برای شما انتخاب بهتری است. با این وجود، هنوز هم بسیاری از کاربران حساب‌های شخصی و پرایوت را ترجیح می‌دهند. در این مقاله‌ی آموزش کار با اینستاگرام و انواع اکانت‌های اینستاگرام اورده شد. ما تلاش کردیم تا با ارائه‌ی یک تصویر جامع، به شما کمک کنیم تا مناسب‌ترین اکانت اینستاگرام را با توجه به نیازها و شرایطتان انتخاب کنید. حالا نوبت شماست که برای ما بنویسید: شما استفاده از کدام اکانت اینستاگرام را ترجیح می‌دهید؟

اگر صاحب یک برند یا کسب‌و‌کار هستید و از اکانت‌های بیزنس و کریتور اینستاگرام استفاده می‌کنید، استفاده از این اکانت‌ها چقدر در رونق کسب‌و‌کار و بهتر دیده شدن برندتان موثر بوده است؟

آموزش فروش در اینستاگرام

سؤالات متداول انواع اکانت‌های اینستاگرام

۱-کدام نوع اکانت اینستاگرام برای من مناسب است؟

جواب این سؤال نسبتی مستقیم با نیازها و توقعات شما از حساب اینستاگرامتان دارد. در این مقاله‌ی آموزش کار با اینستاگرام، راهنمای کاملی را در اختیارتان قرار داده‌ایم تا بتوانید بر اساس آن نوع اکانت موردنیازتان را انتخاب کنید.

۲-آیا می‌توان اکانت بیزینس را به کریتور یا شخصی تبدیل کرد؟ اکانت کریتور به شخصی چطور؟

در حال حاضر شما می‌توانید با رفتن به قسمت Account و انتخاب گزینه‌ی Switch Account Type اکانت اینستاگرامتان، از هر نوعی که باشد را به دو نوع دیگر تغییر دهید.

رزرو وقت منتورینگ
مشاوره و هدایت کسب و کار شما !
قبلی وقتی فراموشی رمز اینستاگرام بلای جانمان می‌شود
بعدی دوره‌ی بلاگری فروش بدون چهره

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • اینستاگرام
  • تبلیغات
  • ترفندهای سایت
  • دیجیتال مارکتینگ
  • سئو سایت
  • سایت
  • کسب و کار
  • وردپرس
درباره ما

تیم تخصصی پاسیو، در تمامی مراحلِ مشاوره، آموزش، ایده ‌پردازی و ایجاد بستر فعالیت با شما همراه خواهد بود؛ تا فضایی پویا برای ایده‌ پردازی و مشارکت صاحبان کسب و کارها در فضای دیجیتال و غیر دیجیتال ایجاد کند. در شرکت دیجیتال مارکتینگ پاسیو می توانید یک سیستم فروش آنلاین با تمرکز بر برندسازی در فضای دیجیتال داشته باشید و در جهت رشد بیزینس، جذب مخاطب و فروش گام بردارید.

دسترسی سریع
  • دوره ها
  • وبلاگ
خدمات ما
  • منتورینگ
  • طراحی سایت
  • بیزینس پارتی
شبکه های اجتماعی
Instagram Telegram

شماره تماس:

09031602949

نماد ها :

تمامی حقوق این وبسایت مطعلق به اینستاپاسیو | instapasio می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://instapasio.ir/?p=178520
ورود
با شماره موبایل
آیا هنوز عضو نشده اید؟ اکنون ثبت نام کنید
بازنشانی رمزعبور
با شماره موبایل
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ اکنون وارد شوید
محافظت شده توسط   
خدمات پاسیو
دسته بندی بلاگ
دوره های من
خدمات پاسیو
دسته بندی بلاگ

اینستاگرام

  • 29 نوشته

تبلیغات

  • 3 نوشته

ترفندهای سایت

  • 8 نوشته

دیجیتال مارکتینگ

  • 11 نوشته

سئو سایت

  • 13 نوشته

سایت

  • 10 نوشته

کسب و کار

  • 2 نوشته
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Instagram Telegram
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

اینستاپاسیو

  • 09031602949
  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۶
  • info@instapasio.ir