ادمین اینستاگرام چه کاری انجام میدهد؟
همه چیز داشت آرام پیش میرفت…
احتمالاً روزی که اولین کسبوکارها به اینستاگرام وارد شدند، تصور نمیکردند که در آیندهای نه چندان دور اینستاگرام به بستری قدرتمند و بینظیر برای تجارت و خرید و فروش اینترنتی تبدیل شود. البته حتما دلشان میخواست که فروشگاه اینستاگرامیشان هم مثل فروشگاه فیزیکیشان رونق بگیرد؛ اما لابد نمیدانستند که روزی قرار است از فردی ( ادمین اینستاگرام ) برای مدیریت پیج اینستاگرامشان کمک بگیرند.
خودمانیم؛ اصلا کداممان فکر میکردیم ادمینی اینستاگرام به یک شغل پردرآمد تبدیل شود و برای حضور در اینستاگرام نیاز به استراتژی و برنامهریزی و این همه دبدبه و کبکبه پیدا کنیم؟
پیشنهاد مطالعه : آنالیز اینستاگرام
تا اینکه یک روز ما قارچها اینستاگرام را پر کردیم…
واقعیت این است که داستان اینستاگرام به شکل دیگری رقم خورد؛ کاربران از هر سو وارد اینستاگرام شدند و رشد قارچی و تصاعدی آنها، تمام کسبوکارها را وادار کرد تا در این شبکهی اجتماعی یک اکانت داشته باشند.
و از آن به بعد…
قسمتِ جالب ماجرا این است که امروزه بسیاری از کسبوکارهای معروف، کارشان را با یک فروشگاه مجازی در این شبکهی جهانی آغاز میکنند و آنقدر زود به پلههای انتهایی نردبان نزدیک میشوند که در دنیای واقعی و با فروشگاه فیزیکی، چنین رشدی به زحمت میسر است.
کسبوکارها با شخصی به نام ادمین اینستاگرام توافقنامه امضا کردند
با اضافه شدن ویژگیها و قابلیتهای تازه به اینستاگرام، مدیریت یک اکانت روزبهروز به کاری تخصصیتر تبدیل شد و اقدامات اینستاگرام در گسترش و توسعه روز افزونِ این شبکهی اجتماعی ادمین پیج اینستاگرام را به شغلی تخصصی و تمام و کمال تبدیل کرد.
این روند همچنین با رونمایی از اکانتهای بیزنس و کریتور سرعت یافت.
تا ادمین مسئول تمام کارهای پیج اینستاگرام باشد…
کلمهی Admin در اصل مخفف کلمه Administrator است که با توجه به فراگیر شدن استفاده از آن در دنیای فناوری اطلاعات، به تدریج و به مرور زمان به شکل و تلفظ کوتاه شدهی «ادمین» تغییر پیدا کرده است.
چون صاحبان مشاغل فرصت کافی نداشتند…
بستری در حد و اندازهی اینستاگرام صدها ادمین دارد. زمانی که از ادمین اینستاگرام صحبت میکنیم، منظورمان فردیست که مدیریت پیج اینستاگرام را برعهده دارد.
از آنجایی که افراد پرمشغلهای مانند بازیگران، فروشندگان، افراد مشهور و بهطور کلی صاحبان اکانتهایی که فعالیتهای گستردهای دارند، نمیتوانند اکانتهای پرمشغلهشان را مدیریت کنند، ادمینهای اینستاگرام را استخدام میکنند.
تا به خردهریزههای اکانت اینستاگرامشان رسیدگی کنند
بیان شرح وظایف ادمین اینستاگرام، تصویر کاملتری از این شغل را ارائه میدهد.
اگر از کاربران فعال اینستاگرام و دنبالکنندهی صفحات افراد و کسبوکارهای شناخته شده در ایران باشید، حتما با عباراتی مشابه «این صفحه توسط ادمین مدیریت میشود» در قسمت بیوی پیجها مواجه شدهاید.
یک ادمین پیج اینستاگرام علاوه بر فعالیتهای مشابه یک کاربر عادی، وظایف و مسئولیتهایی را برعهده دارد که در ادامه برخی از مهمترینِ آنها را بیان میکنیم:
- تولید محتوای خلاقانه برای بخشهای مختلف پیج اینستاگرام؛
- بارگذاری و انتشار منظم محتوا بهصورت عکس و فیلم؛
- نوشتن شرح یا متن متناسب با محتوای به اشتراک گذاشته شده؛
- جواب دادن به دایرکتها؛
- پاسخ دادن به کامنتها؛
- رسیدگی به کامنتهایی با محتوای بیادبانه، توهینآمیز یا دردسرساز؛
- گذاشتن استوری؛
- پاسخ به استوری ریاکتها؛
- کارهایی برای افزایش تعداد لایک پستها؛
- اقداماتی برای افزایش بازدیدها ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده؛
- انجام تبلیغات اینستاگرامی؛
- افزایش تعداد فالوورهای واقعی؛
- حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن؛
- انجام اقدامات لازم برای پویایی بیشتر پروفایل-تغییرات دورهای متن بیو و عکس پروفایل؛
- تسلط نسبی بر نرمافزارهای گرافیکی مانند illustrator و Photoshop برای طراحی پوسترها و پستها و استوریها؛
- افزایش تعامل کاربران با پیج اینستاگرام یا Engagement Rate Optimization؛
- و… .
پیشنهاد مطالعه : آموزش نصب اینستاگرام به ۵ روشِ فوقِ حرفهای
و ادمینها تصمیم گرفتند حقوق دریافت کنند…
میزان حقوق و مزایای ادمین پیج اینستاگرام، بستگی به مهارت و توانایی او دارد؛ البته برای ادمینی یک پیج، ممکن است تسلط به همهی کارهای بالا ضرورت نداشته باشد.
اما به هر حال یک پیج، به فردی بهعنوان ادمین نیاز دارد و بر اساس تسلط ادمینها و در شرایط فعلی، برای مدیریت یک پیج ادمینها حداقل ۴میلیون تومان در ماه دریافت میکنند.
هرچه انتظارتان از ادمین بیشتر باشد و کارهای سطح بالاتر، خلاقانهتر و بیشتری از او بخواهید، این مبلغ ماهانه هم به نسبت خواستهی شما بیشتر خواهد شد.
اگر شما هم یک پیج اینستاگرام برای کسبوکارتان راه انداختهاید، شاید برای استخدام یک ادمین دوبهشک مانده باشید و حق هم دارید.
هزینه کردن در این روزهای پرفشار از هر چیزی سختتر است؛ پس بیایید با هم شک شما را بررسی و برطرف کنیم.
اما برخیها برای استخدام ادمین اینستاگرام دوبهشَکند…
حتماً طراحیهای هماهنگ و چشمنواز کسبوکارهای اینستاگرامی را دیدهاید.
پیجهای که حتی اگر قصد خرید از آنها را نداشته باشید گرافیک پستها و کپشنهای جذابشان شما را مجذوب خود میکنند.
مطمئن باشید که طراحی و مدیریت چنین پیجهایی در اختیار یک ادمین اینستاگرام و به احتمال قویتر یک گروه و شرکت ارائه دهندهی خدمات اینستاگرام است.
پس اگر به آیندهی پیج و کسبوکارتان اهمیت میدهید و از تاثیر جذابیتهای بصری و اصول تبلیغاتی بر مخاطبان آگاهی دارید، باید بدانید که قطعا پیج اینستاگرام کاری شما به یک ادمین کاردرست نیاز دارد.
در ادامه، بهطور خلاصه، پنج دلیل اصلی نیاز پیج اینستاگرام شما به ادمین را مطرح میکنیم:
پس ما ۵ دلیل اصلی برای اینکه چرا پیجتان ادمین میخواهد را میگوییم
- روند و سیاستهای شبکههای اجتماعی همواره در حال تغییر است. کسی که مدیریت پیج اینستاگرام را برعهده دارد باید بتواند تغییرات الگوریتم و روندهای جدید اینستاگرام را پیگیری کند و استراتژی تولید محتوای پیج را هم با آخرین بهروزرسانیها و تغییرات تطبیق دهد تا پیج و تعامل کاربران با آن همواره روندی روبهرشد داشته باشد.
- تعامل فعال و اصولی با مخاطبان رسانههای اجتماعی برای برند شما ضروری است. مطمئن باشید که کوتاهی و بیتوجهی شما در خصوص تعامل با مشتریان بالقوه، به برند شما آسیب میزند.
شبکههای اجتماعی، محلی برای گفتوگوهای دو طرفه هستند و مخاطبان برند شما باید باور کنند که برای برندی که به آن اهمیت میدهند، مهم هستند.
ادمین اینستاگرام وطیفهی تعامل اصولی با مخاطبان شما را بر عهده دارد تا علاوه بر کمک به حسن شهرت برندتان، شما را از نظرات و پیشنهادات ارزشمند مشتریانتان بهرهمند کند و اعتماد آنها را بهعنوان یک فرد واقعی- و نه تماما مجازی- جلب کند.
.پیشنهاد مطالعه : ابزارهای آنالیز اینستاگرام
- از شهرتتان محافظت کنید و به مشتریان خود کمک کنید. یک ادمین اینستاگرام باید از نظرات کاربران نسبت به برند آگاه باشد و با توجه به تاکتیکهای تعامل و پروتکلهای تعریف شدهی برند شما نسبت به آنها واکنش نشان دهد. در حقیقت ادمین شما صدای برند شماست و نوع رابطهی شما و مشتریانتان را تعیین میکند.
- طبق یک بررسی در سپتامبر ۲۰۲۰، ۵۱٪ از شرکتکنندگان اظهار داشتهاند که تصمیمات خرید آنها تحت تأثیر شبکههای اجتماعی است و ۲۹٪ از افراد تحت تأثیر شبکههای اجتماعی در همان روزی که کالا را در شبکههای اجتماعی دیدهاند، نسبت به خرید آن اقدام کردهاند. مخاطبان شما در شبکههای اجتماعی، در حقیقت سفیران شما هستند که با اشتراک گذاری مزایای استفاده از محصولات، به برند شما کمک میکنند و با رشد مخاطبان شما، اعتبار برند شما هم افزایش می یابد؛ نتایج این تحقیق ضرورت داشتن یک ادمین حرفهای را بهخوبی روشن میکند.
- داشتن یک ادمین اینستاگرام میتواند با رصد و تحلیل آمار و دادههای به دست آمده در اینسایت اینستاگرامتان، به شما در بهبود کمپینهای اینستاگرامیتان کمک کند. این ادمین همچنین میتواند برند شما را چابک نگه دارد و در صورتی که نتایج تلاشها و کمپینهای فعلیتان آن طور که باید رضایتبخش نیست، با خلاقیت تکنیکهای رسیدن به اهداف برند را تغییر دهد تا هزینهای که میکنید در راستای پیشرفت برند خرج شود و هدر نرود.
چگونه محتوای اینستاگرام تولید کنید که رقبا در برابرش لنگ بیندازند؟
حواستان باشد که ادمین تفاوت دارد با تولیدکنندهی محتوا!
ادمین اینستاگرام با تولیدکنندهی محتوای اینستاگرام تفاوت دارد.
برای درک بهتر تفاوت ادمین اینستاگرام با تولیدکنندهی محتوای اینستاگرام این است که تولیدکنندهی محتوا بخشی از وظایف ادمین را برعهده دارد؛ اما گسترهی وظایف ادمین بسیار وسیعتر است.
بهعنوان مثال، اینفلوئنسرهای متن محور، وبلاگ نویسان یا بلاگرها و نویسندگان پیجهای خبری، معمولا بهعنوان خالقین محتوا در نظر گرفته میشوند.
با این حال، سازندگان محتوا تنها محدود به تولیدکنندگان متن نیستند؛ بلکه یک تولیدکنندهی محتوا ممکن است در حوزههای دیگر تولید محتوا مانند، محتواهای ویدئویی، صوتی و تصویری هم تخصص داشته باشد.
اگرچه آشنایی نسبی با اصول تولید محتوا برای یک ادمین اینستاگرام ضروریست و توانایی تولید محتوا یک مزیت محسوب میشود.
اما بهطور کلی شاغلان این دو حرفه، شرح وطایف متفاوتی را بر عهده دارند و در کنار یکدیگر کار میکنند.
پس اگر قصد استخدام یک ادمین یا تیم برای مدیریت اینستاگرام را دارید…
اکنون که با وظایف یک ادمین اینستاگرام و منافع و دلایل استخدام چنین فردی آشنا شدهاید به سراغ نکاتی میرویم که در هنگام استخدام ادمین پیج اینستاگرام باید مدنظر قرار دهید:
یک ادمین در درجهی اول باید بتواند با تسلط بر وظایف و ملزومات حرفهای این شغل، با توجه به ویژگیها و نیازهای شما و کسبوکار شما، توقعات شما را برآورده کند.
آشنایی کامل با ابزارهای اینستاگرام، توانایی تولید محتوای با کیفیت، مهارت اجتماعی و روابط عمومی قوی، آشنایی با روشهای تبلیغ و کمپینهای مختلف در اینستاگرام در کنار حساسیت و علاقه مداوم به یادگیری دربارهی برند و کسبوکار شما از جمله مهارتهای است که ادمین باید داشته باشد.
میزان تجربه مسئلهی مهم بعدیست.
با سرچ کردن کلمهی ادمین اینستاگرام در گوگل با سیلی از آگاهیهای افراد و شرکتهای روبرو میشوید که ادعا دارند که برای شما و کسبوکار شما بهترینند؛ اما قبل از اینکه در میان این آگهیها سردرگم شوید، از افراد مختلف بخواهید نمونهکارهایشان را برای شما بفرستند.
ما در پاسیو کنارتان هستیم!
ما با هدف کمک به پیشرفت کسبوکارهای کوچک و بزرگ و مجموعههای خلاق در شبکههای مجازی این مجموعه را تاسیس کردهایم.
در پاسیو با ارائهی خدماتی نظیر آموزشهای اصولی افزایش فالوور هدف، بلاگری لایف استایل، افزایش درآمد با بلاگری فروش، تولید محتوای اصولی، ادمینی و مشاورههای تخصصی تلاش میکنیم تا سهمی در بهبود اوضاع اقتصادی و وضع درآمدی شما و کسبوکارتان داشته باشیم تا در نهایت در کنار هم زندگی بهتری را تجربه کنیم.
پس اگر اگر صاحب برند و کسبوکاری هستید و تاکنون در زمینهی جذب مخاطب و فروش موفق نبودهاید و یا ایدهی ویژهای برای پرزنت محصول و یا ارائهی خدماتتان ندارید ما برای کمک به شما آمادهایم.
پیشنهاد مطالعه : کسب درآمد از اینستاگرام با سرعت نور
و اینها خدمات ادمینی ماست
شرکت اینستاپاسیو با توجه به نیازها و ویژگیهای کسبوکارها و برندهای مختلف، پنج پکیج مختلف خدمات ادمین اینستاگرام را عرضه کرده که بهطور کلی شامل موضوعات زیر هستند:
- برگزاری جلسات آنلاین با شما؛
- آنالیز و تحلیل کسبوکار بهصورت فایل pdf؛
- برنامهریزی و تدوین تقویم محتوایی برای اینستاگرام؛
- ارائه زبان بصری رسانه (تِم)؛
- ارائهی پستهای گرافیکی؛
- ارائهی استوریهای گرافیکی؛
- ریاستوری پستها؛
- ارائهی محتواهای ویدئویی؛
- تولید کپشن تعاملی و ادیت بیو؛
- ارائهی ادمین اختصاصی؛
- بارگذاری منظم پست و استوری؛
- هشتگ گذاری و ارائهی لیست هشتگها در تعداد مختلف؛
- برگزاری چند مسابقه یا چالش بسته به پکیج انتخابی؛
- تولید کاراکتر؛
- جذب فالوور واقعی و تضمین جذب به تعدادی که در پکیجهای مختلف ارائه شده؛
- تحلیل رقبا، مخاطبان و محصولات؛
- آنالیز پیج و کسبوکار؛
- ارسال گزارش پیج؛
- و… .
کدامیک؟ ادمین اینستاگرام دورکار، ادمین اینستاگرام حضوری یا شرکتهای ارائه دهندهی خدمات اینستاگرام؟
ممکن است شما هم با این سؤال مواجه شده باشید که بنا به چه دلایلی باید پیج را به یک شرکت ارائه دهندهی خدمات اینستاگرام واگذار کنید.
آن هم در شرایطی که یک شخص هم بهعنوان یک ادمین اینستاگرام، همان خدمات را با هزینهی کمتری در اختیار ما قرار میدهد. برای پاسخ به این سؤال باید سه مساله را مدنظر قرار دهید:
- آیا یک شخص به تنهایی تخصص، مهارت، زمان و تجربهی لازم برای ادارهی همهی امور پیج را دارد؟
- در صورتی که ادمین پیج اینستاگرام بنا به هر دلیلی قادر به ادامهی همکاری با شما نباشد چه اتفاقی برای پیج میافتد و چقدر زمان لازم است تا فرد مناسب دیگری را مسئول ادارهی پیج اینستاگرامتان کنید؟ در این مدت چه کسی پیج را مدیریت خواهد کرد و چگونه باید با لطماتی که در اثر عدم فعالیت به پیج وارد میشود، برخورد کنید؟
اگر همکاری با یک تیم یا شرکت را انتخاب کنید، در صورت جدا شدن یک فرد از شرکت همکار شما، آن شخص بهسرعت جایگزین میشود. به این ترتیب، هیچ خللی در مدیریت پیج شما ایجاد نمیشود و پبج از این گونه لطمات مصون خواهد ماند.
- پیج شما اعتبار شماست و احتملاً هم از منابع اصلی درآمدزایی شما محسوب میشود. آیا بهراحتی میتوانید به یک شخص اعتماد کنید و مبع درآمد و اعتبارتان را به او واگذار کنید؟
پاسخهای شما به سوالات بالا، مشخص میکند که چه نوع ادمینی برای شما مناسب است: حضوری، دورکاری یا شرکتی؟
قصهی ما به سر رسید…
همهی ما به پیجهای پربازدید اینستاگرام برخوردهایم؛ پیجهایی که هر روز در کنار عدد فالوورهایشان یک صفر جدید ظاهر میشود و آمار تعامل پیجشان شگفتانگیز است؛ حالا دیگر میدانیم راز رشد این پیجها، ادمین اینستاگرام است.
یک پیج اینستاگرام برای موفقیت به تدوین یک استراتژی مناسب تولید محتوا نیاز دارد تا بتواند محتوایی با کیفیت و صد البته جذاب ارائه دهد.
حالا لطفا شما برایمان بنویسید که آیا برای مدیریت پیجتان برنامهای دارید یا نه؟ همچنین بگویید که چقدر با استخدام ادمین پیج اینستاگرام موافق هستید؟
سیر تا پیاز نصب اینستاگرام فارسی
راستی؛ آیا میدونید که…
۱- آیا بهجای استخدام ادمین اینستاگرام میتوان از ربات برای جذب فالوور استفاده کرد؟
پاسخ کلی نه است و دلایل آن هم کاملاً مشخص است، مهمترین دلیل آن این است که طبق قوانین اینستاگرام استفاده از ربات ممنوع است و در صورت مرتکب شدن این تخلف، پس از دریافت هشدار از سوی اینستاگرام، ممکن است پیج برای همیشه بسته شود.
مسالهی بعدی این است که ربات توانایی جذب فالوور هدف به شکل هوشمندانه را ندارد. همچین هیچ رباتی این قابلیت را ندارد که با کاربران پیج تعامل دوستانه و رابطهای صمیمی ایجاد کند. این در حالیست که ادمین پیج اینستاگرام با ایجاد تعامل با مخاطب، باعث نتایج شگفتانگیزی در عملکرد کسبوکار شما میشود.
۲- پیجهایی که فالوور فیک بالایی دارند چه راهی برای ادامهی فعالیت دارند؟
در صورتی که درصد فالوورهای فیک پیج شما بالا است برای ادامهی فعالیت روی آن، دو راهکار کلی دارید:
- ادامهی فعالیت روی همان پیج البته با ایجاد تغییر در روند تولید محتوا و فعالیتهای ادمینی؛
- ساخت یک پیج جدید و رشد آن بهصورت اصولی و ارگانیک.
۳- ایدهپردازی چه کمکی به رشد پیج میکند؟
یکی از مهمترین نکاتی که میتواند یک پیج را از پیجهای رقیب متمایز کند، ایدهپردازی خلاقانه و البته اجرای آن است. ایدهپردازی میتواند در زمینههای مختلفی مانند طراحی گرافیکی پستها، استوریها، نوع کپشن نویسی، روش برقراری تعامل با مخاطبین، شیوهی عکاسی و فیلمبرداری و… اعمال شود و در
ابزارهای آنالیز اینستاگرام؛ دریچهای به سوی پیشرفت
دیدگاهتان را بنویسید