بامزهها و رنگارنگهای برنامه اینستاگرام
اینستاگرام، یکی از شرکتهای وابسته به فیسبوک، در حال حاضر بزرگترین پلتفرم ویژهی اشتراکگذاری محتوای تصویری در دنیاست. عضویت رایگان، کاربری آسان و بسیاری از ویژگیهای جذاب دیگر روزبهروز بر محبوبیت این برنامه میافزاید.
چک کردن استوری و پستهای اینستاگرام به بخشی از زندگی روزمرهی ما بدل شده است. بازدید میانگین ۵۰۰میلیون استوری در روز عددی خیره کننده است. چه برای سرگرمی و چه برای کسبوکار خود از این برنامه استفاده کنید، مطمئنا برخی حقایق و ناگفته های اینستاگرام برای شما جذاب خواهد بود.
پیشنهاد مطالعه : آنالیز اینستاگرام
آمارهای شنیدنی از برنامه اینستاگرام
حضور یکمیلیارد کاربر در یک شبکهی جهانی قطعا برای صاحبان مشاغل در هر نقطهی دنیا فرصتی بینظیر است. روزانه بیش از ۵۰۰میلیون نفر از صفحات مختلف اینستاگرام بازدید میکنند و این یعنی تعامل فوقالعاده در یک پلتفرم رایگان. آمارها نشان میدهند ۷۳٪ از بازاریابان در جوامع مختلف از پتانسیل تبلیغات اینستاگرام استفاده میکنند.
در هر ثانیه ۹۹۵ عکس در این پلتفرم آپلود میشود! ۳۰ درصد کاربران برنامه اینستاگرام تنها بیننده هستند و هیچ استوری یا عکسی آپلود نمیکنند.
روزانه بیش از ۴٫۲میلیاد پست در اینستاگرام لایک میخورند.
این عدد میزان بالای تعامل مردم با این پلتفرم را بیان میکند. سهم شما چند لایک است؟
پیتزا، پرتکرارترین غذای اینستاگرام: پرطرفدارترین غذا از نگاه کاربران این پلتفرم تا به امروز پیتزا بوده است. سوشی و استیک نامهای پرطرفدار دیگری است که روزانه مورد بحث کاربران اینستاگرامی قرار میگیرند.
۸۰ درصد حسابهای اینستاگرام شخصی است
برنامه اینستاگرام دارای سه اکانت متفاوت تجاری، کریتور و اکانت شخصی است که ۲۰ درصد را اکانتهای تجاری و کریتور و مابقی را حسابهای شخصی تشکیل میدهد. یادآور میشویم که ۸ درصد اکانتهای موجود در این پلتفرم جعلی هستند.
اینستاگرام برای همهی سنین:
بهعنوان یک جامعهی آماری، ایالات متحده دارای ۱۴۰میلیون کاربر در اینستاگرام است. جالب است بدانید ۴٫۱ درصد از جمعیت بالای ۶۵ سال در این کشور از برنامه اینستاگرام استفاده میکنند؛ بنابراین برخلاف تصور عموم، اینستاگرام تنها محبوب جوانان نیست. اغلب کاربران اینستاگرام بین ۲۵ تا ۳۴ ساله هستند؛ یعنی بخشی از ۳۳٫۱ درصد جمعیت جهان.
هند، دومین جمعیت فعال در اینستاگرام: پس از آمریکا، هند دومین کشور با ۱۲۰میلیون کاربر فعال در اینستاگرام است.
اولین سلفی اینستاگرام:
سلفی یا “selfie” اصطلاح پر کاربرد دنیای امروزی هم در لیست اولینهای اینستاگرم ثبت شده است. اگرچه عکس گرفتن از خود کار جدیدی نیست، اولین سلفی ثبت شده در اینستاگرام سه ماه پس از خلق این پلتفرم منتشر شد. سلفی ها از بهترین عکسهای آپلود شده در اینستاگرام هستند. تا به امروز بیش از ۲۹۰میلیون عکس سلفی در اینستاگرام ثبت شده است.
محبوبترین عکس اینستاگرم:
اگر تصور میکنید محبوبترین عکس اینستاگرام مربوط به رونالدو یا یکی از سلبریتیهای پر طرفدار این برنامه است، باید بگویم که در اشتباهید! حساب کاربری @world_record_egg را چک کنید! صفحهای با تنها یک عکس و ۴٫۲میلیون دنبال کننده که با هدف شکست رکورد لایک پستهای محبوب ساخته شده است. این عکس تخم مرغ تاکنون بیش از ۵۶میلیون لایک گرفته است؛ یعنی میلیونها بار بیشتر از رکورد قبلی کایلی جنر با ۱۸میلیون لایک.
سیر تا پیاز نصب اینستاگرام فارسی
در برنامه اینستاگرام بیش از ۲۵میلیون اکانت تجاری وجود دارد.
بهعبارتی بیش از ۹۰ درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک برند تجاری را دنبال میکنند. تعامل سریع و آسان با برندها از مزایای مهمی است که همواره ما را به اینستاگرام میکشاند. ویدئوها از موثرترین روشهای جذب مخاطب در اینستاگرامند.
آمارها نشان میدهد بازدید ویدئو در این پلتفرم نسب به سال قبل ۸۰ درصد افزایش یافته است.
کاربران واکنش بیشتری نسبت به ویدئو نشان میدهند و آمار بازدید محتوایویدئویی دوبرابر بیشتر از پستهای عکس است.
با اینستاگرام هم میتوانید پول پارو کنید!
و اما بخش جذابتر ماجرا! ۶۰ درصد از کاربران اینستاگرام از این پلتفرم برای یافتن محصولات و خرید استفاده میکنند. در این بین درآمد اینفلوئنسرها چشمگیر است. میانگین درآمد آنها به ازای هر پست ۸۸ دلار است. البته این رقم برای صفحاتی با کمتر از ۱۰هزار فالوور است. در واقع هرچه تعداد فالوورهای یک اینفلوئنسر بیشتر باشد، ارزش پستها هم بیشتر میشود. برای صفحاتی با کمتر از ۱۰۰هزار فالوور این رقم به ۲۰۰ دلار افزایش پیدا میکند. باور نکردنی است که برخی از اینفلوئنسرهای محبوب به ازای هر پست یا هر استوری بیش از ۱۰۰هزار دلار دریافت میکنند.
جالبانگیزها در تولد اینستاگرام
پلتفرمی که امروزه ساعتها از وقت خود را در آن میگذرانید، برای نخستین بار توسط دو تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد، کوین سیستروم “Kevin Systrom” و مایک کرینگر “Mike Krieger” روی سیستم عامل iOS طراحی شد. هدف از خلق این برنامه، طراحی یک سرویس موقعیتیابی بود. نام اینستاگرام برگرفته از دو واژهی “instant camera” بهمعنای دوربین فوری و “telegram” گرفته شده است. دو سال طول کشید تا نسخهی سازگار با اندروید وارد بازار شود. جالب است بدانید بهمحض عرضهی نسخه اندروید اینستاگرام، بیش از یکمیلیون نسخه تنها در کمتر از ۲۴ ساعت دانلود شد. امروزه نسخهی اصلی اینستاگرام روی سیستمعاملهای مختلف اندروید، iOS و Fire OS قابل اجراست. همین طور میتوانید از قابلیتهای مختلف برنامه اینستاگرام برای ویندوز هم استفاده کنید. کاربر پسند بودن ویژگی مهمی است که این پلفترم را در طول همهی سالهای فعالیتش محبوبتر کرده است.
فروش اینستاگرام
در حال حاضر اینستاگرام چهارمین رسانهی اجتماعی پرطرفدار در دنیاست. فیسبوک همچنان در جایگاه اول و پس از آن واتساپ و یوتیوب در سکوهای بعدی قرار دارند. با روی کار آمدن برنامه اینستاگرام و افزایش محبوبیت آن در سال ۲۰۱۲، مارک زاکربرگ این پلتفرم را به قیمت ۱ میلیارد دلار از سازندگانش خرید. خریدی هوشمندانه برای فیسبوک و یک پشیمانی بزرگ برای فروشندگان! ارزش اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
هشتگها؛ فانوسی در دل تاریکی
بهطور قطع یکی از بزرگترین موفقیتهای اینستاگرام، هشتگها هستند. تنها با جستوجوی کلمهی دلخواه خود پس از نماد “#” به تمامی محتواهای مرتبط در پلتفرم دسترسی پیدا میکنید. هشتگها جستوجو را بسیار سادهتر و به دستهبندی محتواها کمک میکنند. برای پستهای خود استفاده از هشتگ را فراموش نکنید. با حداقل یک هشتگ ۱۲٫۶ درصد تعامل بیشتری برای حساب خود ایجاد میکنید. برندها و اصولا اکانتهای تجاری و کریتوری اینستاگرام از هشتگها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. با این اوصاف آیا میدانستید پر کاربردترین هشتگ اینستاگرام #love است؟پس از آن #Instagood ، #Me ، #Cute و #Follow محبوبترین هشتگهای استفاده شده در برنامه اینستاگرام هستند.
هرگز نشه فراموش!
اینستاگرام در طول سالهای فعالیت خود، کماکان روی برخی اصول و قواعد خود پافشاری میکند. فاصله از فضاهای سیاسی در همهی جوامع و ملل یکی از این اصول است. در انتخابات ایالات متحدهی آمریکا، فیسبوک و همین طور اینستاگرام محدودیتهای زیادی برای کاربرانی که ادعای تقلب در انتخابات را داشتند، ایجاد کردند.+ ممنوعیت ارسال پیامهایی با محتواهای مربوط و حذف برخی پستهای سیاسی بخشی از این ممنوعیتها بود.
ادمین اینستاگرام چه کاری انجام میدهد؟
اینستاگرام هم سلیقهی رنگی دارد!
تعجب نکنید! حتی رنگ تصاویری که آپلود میکنید، در تعامل صفحهی شما تاثیرگذار است. تصاویر با رنگ آبی یا پس زمینهی آبی- رنگ غالب آبی باشد- ۲۴ درصد بهتر از تصاویر با تناژ قرمز و نارنجی موردتوجه الگوریتم اینستاگرام قرار میگیرند. این را هم به خاطر بسپارید که تصاویر روشن عملکرد بهتری نسبت به تصاویر تاریک دارند.
جالب ولی اعصاب خُردکن درباره نسخههای مختلف اینستاگرام
اگر از کاربران قدیمی اینستاگرام هستید، حتما تا به امروز ورژنهای مختلف این برنامه را امتحان کردهاید. آخرین نسخهای که امروز از این برنامه در اختیار دارید، کاملترین ورژن برنامه است. بسیاری از کم و کاستیهای برنامه رفع شده و ویژگیهای زیادی به آن اضافه شده است. این نکته را مدنظر داشته باشید که همهی قابلیتهای جدید اینستاگرام در همهی ورژنهای آن قابل اجرا نیست. بهطور مثال اگر از برنامه اینستاگرام نسخهی دسکتاپ استفاده میکنید، مشخصا برخی قابلیتها مانند ثبت استوری، مشاهدهی reels و حتی دیدن یا استفاده از قابلیت لایو برایتان در دسترس نیست. بسیاری از این قابلیتهای جدید اینستاگرام حتی نیاز به ورژن جدید سیستم عامل تلفن همراه شما دارند.
نکاتی که باید در مورد برنامه اینستاگرام بدانید
اینستاگرام با این حجم از تعامل، فضای فوقالعادهای برای تبلیغات فراهم نموده است. این پلتفرم پتانسیل زیادی برای پیشرفت مشاغل خرد دارد. از آن غافل نشوید. چه از نسخه اینستاگرام فارسی جدید استفاده کنید و چه از نسخهی اصلی، الگوریتمها یکسان هستند و لازم است با آنها پیش بروید.
فقط یک لینک!
برنامه اینستاگرام با دیگر پلتفرمها متفاوت است. شما صرفا میتوانید یک لینک در بیوی خود داشته باشید. سعی کنید از اضافه کردن لینکهای دیگر در بخش کپشن خودداری کنید. تنها لینک بیو قابل کلیک کردن است؛ بنابراین سعی کنید کپشنهای هر پست خود را با عبارت «لینک در بیو» خاتمه دهید. این لینک همیشه نباید ثابت باشد. میتوانید ایمیل خود، صفحهی فروش، کانال تلگرام یا آدرس سایت خود را در این قسمت اضافه کنید.
استوریها را دریابید!
روشی دوست داشتنی، سریع و تاثیرگذار برای به اشتراک گذاری مجموعهای از محتواهای پویای شما، استفاده از استوری است. استوریها برای محتوای خام و فوری مناسبترند؛ زیرا میتوان از طریق آنها بازخورد خوبی از مخاطبان دریافت کرد.
نمرهی انظباط شما در اینستاگرام
برای داشتن یک تعامل کارساز در برنامه اینستاگرام باید در طولانی مدت حضوری منظم داشته باشید؛ بنابراین برای انتشار محتوای خود حتما برنامهریزی کنید. کپشنها، عکس یا ویدئو را از قبل آماده کنید و در یک زمان خاص آنها را منتشر کنید.
به مامور مخصوص حاکم بزرگ احترام بگذارید!
اینستاگرام یکی از محبوبترین پلتفرمهایی است که امروزه توجه اغلب افراد از هر سن و جنسیت و فرهنگی را به خود جلب کرده است. برای استفادهی صحیح از قابلیتهای این برنامه لازم است از زیر و بمهای آن مطلع باشید تا به شکلی مناسب در این فضا فعالیت کنید. جزئیات زیادی دربارهی برنامه اینستاگرام وجود دارد که صحبت راجعبه همهشان در یک مقاله نمیگنجد. مهمترین اصل در ایجاد تعامل در اینستاگرام، فعالیت و حضور منظم و برآورده کردن توقعات الگوریتم است.
آموزش نصب اینستاگرام به ۵ روشِ فوقِ حرفهای
سؤالات متداول
- در اینستاگرام چه نوع اکانتهایی میتوان ساخت؟
برنامه اینستاگرام دارای سه اکانت با ویژگیهای متنوع است. اکانت شخصی، تجاری و اکانت جدیدتر با نام کریتور که هریک قابلیتهای مجزایی در اختیار کاربران میگذارند. - تیک آبی در اینستاگرام چیست؟
تیک آبی بهمعنای حسابهای تایید شده در اینستاگرام “Verified Badge” است. بهعبارتی اینستاگرام به برخی کاربران با فالوورهای زیاد، یک شناسه تایید میدهد. تیک آبی نشان دهندهی هویت رسمی کاربر در اینستاگرام است. برای دریافت تیک آبی لازم است مشخصات خود را برای اینستاگرام ارسال کنید. با این حال ممکن است موفق به دریافت آن نشوید! - چرا نمیتوانم از قابلیتهای جدید اینستاگرام استفاده کنم؟
دسترسی به قابلیتهای جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ نیازمند آپدیت برنامه اینستاگرام شماست. اگر آپدیت خودکار تلفن همراه شما غیر فعال باشد، لازم است از play store یا app store- متناسب با سیستم عامل تلفن همراه خود- برنامه اینستاگرام را جستوجو کنید و آن را آپدیت کنید. در صورتی که ورژن اندروید یا iOS تلفن شما قدیمی باشد، نمیتوانید از برخی قابلیتهای جدید اینستاگرام استفاده کنید. این برنامه روی ورژن ۵ اندروید و در سیستم عامل iOS روی ورژن ۱۲٫۴ در دسترس است.
دیدگاهتان را بنویسید