اسرارِ انتخابِ بهترین ارائه دهندهی خدمات اینستاگرام
بدانید که…
شبکهی اجتماعی اینستاگرام در ایران بسیار محبوب است و به همین نسبت، شرکتهای زیادی هم ادعای ارائهی خدمات اینستاگرام را دارند؛ اما آیا انتخاب کسی که کارمان را درست انجام دهد به همین سادگیست؟ اصلا در این بلبشوی بازارِ ایران، به چه کسی میتوان اعتماد کرد؟
در این مقاله، ویژگیها و الزامات یک شرکت ارائه دهندهی خدمات تخصصی اینستاگرام را بررسی میکنیم که میتواند موفقیت شما را رقم بزند.
صفر تا صد اینستاگرام فقط در ۱۵ دقیقه
شرکتهای خدمات اینستاگرام چه کمکی به کسبوکارها میکنند؟
شرکتهای خدمات اینستاگرام وظایف مختلفی بر عهده دارند و با روشهای گوناگون باعث دیده شدن و موفقیت برندها و کسبوکارها در اینستاگرام میشوند. کیفیت، تخصص و تنوع خدمات این شرکتهاست که آنها را از ادمینهای بیتجربه و غیرحرفهای متمایز میکند. در ادامه، خلاصهای از خدمات و وظایفی که اغلبِ این شرکتها ارائه میکنند را مرور میکنیم:
- طراحی تقویم محتوا برای اینستاگرام شما؛
- تولید محتوای ارزشمند و جذاب برای پیج اینستاگرامتان با توجه به تقویم محتوا و بیزنس پلن؛
- افزایش فالوورها بهصورت هدفمند و باکیفیت؛
- ایجاد رابطهی پایدار با مخاطبان؛
- افزایش تعداد لایکها، بازدیدها و کامنتهای پستها با استفاده از انواع روشهای کاربردی؛
- برندینگ و افزایش آگاهی نسبت به برند شما در اینستاگرام؛
- انجام تبلیغات اینستاگرام بهصورت حرفهای برای محصولات و خدمات شما در صفحات مرتبط با زمینهی فعالیت پیجتان؛
- کمک به برند سازی محصول و خدمات از طریق طراحی گرافیک خاص و منحصربهفرد؛
- استفادهی درست و حرفهای از هشتگها و قرار دادن پستها در صفحهی نتایج هشتگ و اکسپلورر؛
- مشخص کردن بهترین زمان برای انتشار پستها؛
- پاسخگویی اصولی به کامنتها و دایرکتها؛
- طراحی و انتشار منظم استوری؛
- طراحی سؤالات جذاب در استوری و درگیر کردن مخاطبان با پیج؛
- · تولید استوریهای سریالی و داستانی؛
- آنالیز پیجهای رقیب و ایدهپردازی بهصورت اختصاصی برای پیج و در کل مدیریت یکپارچهی اکانت.
اینستاگرام دست کسبوکارتان را میگیرد
کمپینهای اینستاگرامی نوعی از کمپینهای بازاریابی هستند که با انتشار محتوای کسبوکارها در صفحهی اینستاگرامشان به دنبال دستیابی به یک بازاریابی درست و موفق در برندینگ کسبوکارها هستند. این کمپینها میتوانند بنا به نیاز، بهصورت کوتاه مدت یا بلند مدت و گسترده اجرا شوند. کمپینها در هر دو شکل، به دنبال سرازیر کردن حجم عظیمی از توجه به محصول یا خدمت ارائه شده هستند و بهترین راه برای رسیدن به این هدف، به اشتراک گذاشتن محتوای جالب، خلاق و منحصربهفرد است. فراموش نکنید که کمپین اینستاگرامی حتی اگر برای فروش طراحی شده باشند، باز هم پیش از آن و برای تضمین موفقیت آن باید مراحل قبل از فروش، یعنی برندینگ و جلب اعتماد مخاطب را طی کرده باشند.
از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در خدمات اینستاگرام!
در اینجا لیستی از خدمات اینستاگرام که شرکتها به کسب وکارها ارائه میدهند را معرفی میکنیم:
طراحی و چینش استراتژی
اولین و مهمترین خدماتی که توسط یک شرکت، ارائه میشود طراحی و چینش یک استراتژی مناسب، با توجه به انتظارات شما از پیجتان است. فرقی ندارد که شما به دنبال افزایش فروش محصولتان هستید یا افزایش اعتبار شرکتتان یا هر چیز دیگر؛ در هر حالت ادمین شما وظیفه دارد یک استراتژی مناسب برای شما طراحی کند تا شما را به هدفتان نزدیکتر کند.
آنالیز پیج شما و رقبا
بهترین برنامهها برای پیشرفت پیجتان از طرف شرکتهایی ارائه میشوند که علاوه بر پیج شما، پیج رقبا را هم آنالیز میکنند. آنالیز رقبا بسیار مهم است. و باعث میشود شما و ادمنیتان اشتباهات رقبا و همچنین بهترین راهکارهای آنها را شناسایی کنید و در موقع لزوم از آنها استفاده کنید.
تولید محتوای منحصربهفرد و جذاب
مطمئن باشید که آپلود یک عکس و نوشتن چند خط کپشن، کمک چندانی به فروش محصولات و رشد پیج شما نمیکند. یک پکیج حرفهای خدمات اینستاگرام، یقیناً شامل تولید محتواهای حرفهای یا همان پستهایی است که موجب افزایش فالوور و جلب اعتماد مخاطبانتان میشود؛ بنابراین، برنامهریزی برای پیج و استراتژی تولید محتوا، از مهمترین نکتههای تضمین موفقیت کسبوکار است. یک شرکت خدمات معتبر اینستاگرامی به خوبی میداند که چه محتوایی برای چه پیجی مناسب است.
انتشار روزانهی پست
یکی دیگر از ضروریات در هر پکیج خدمات اینستاگرامی، انتشار روزانهی پست است و ادمینهای شما باید به خوبی به اهمیت انتشار روزانه و منظم پستها واقف باشند. تعداد پستهای منتشر شده در تعرفهی خدمات اینستاگرام بسیار موثر است و اگر به دنبال خدمات اینستاگرام ارزان قیمتتری باشید باید پکیجهایی را انتخاب کنید که تعداد پستهای کمتری دارند. این انتخاب البته روی رشد پیج شما و در نتیجه کسبوکارتان هم تاثیر منفی خواهد داشت.
نوشتن کپشن و هشتگ مناسب
پس از مشخص شدن برنامه و پلن ماهانه و تولید محتوای بصری جذاب، نوبت آن است که به سراغ نوشتن کپشن و بعد از آن انتخاب هشتگ ترند و مناسب برویم. بهترین هشتگها و کپشنها آنهایی هستند که کاملاً با محتوایتان مرتبط باشند؛ یعنی اگر شما راجع به محصولتان تولید محتوا میکنید، بهترین کپشن، نوشتن ویژگیهای آن محصول و بعد از آن دعوت کاربران به نظردهی است. همچنین هشتگ مناسب هر پست با توجه به موضوع آن پست انتخاب میشود.
انتشار استوری و هایلایت جذاب
خدمات بازاریابی اینستاگرام باید شامل استوری و هایلایتهای مناسب هم باشد. تعداد استوریها هم بر تعرفهی خدماتی که دریافت میکنید موثر است. توجه کنید که چیزی بهعنوان خدمات اینستاگرام رایگان وجود ندارد و هیچ فرد و شرکتی حاضر نیست در برابر این خدمات، از شما چیزی دریافت نکند. استوریهای اینستاگرام باید راجع به محصولات یا خدمات شما باشند و چند بار در هفته، استوریهایی برای نظرسنجی منتشر شوند. همچنین باید هایلایتهایی ایجاد شود که شامل اینها باشند: آدرس، شماره تلفن، نحوهی خرید و اطلاعات لازم برای آشنایی با پیج و کسبوکار.
تنظیم و طراحی بایو، لوگو، نام
یکی از بهترین خدمات ارائه شده توسط ادمینها و شرکتها عوض کردن لوگو یا بایو و نام پیج است. عوض کردن در اینجا، به معنای از نو ساختن همه چیز نیست، بلکه به معنای نگه داشتن نقاط قوت و بازسازی نقاط ضعف است. لوگو باید متناسب با محصولات شما یا تصویر شرکت شما به شکلی واضح و خوانا باشد. بایو نیز باید به گونهای تنظیم شود که کاربر را در یک نگاه با خدمات و محصولات شما آشنا کند و باعث جلب اعتماد کابر شود. نام مناسب هم به سئوی اینستاگرام شما کمک شایانی میکند؛ پس برای انتخاب نام برند باید تمام جوانب کسبوکار بهطور کامل بررسی شوند.
چگونه محتوای اینستاگرام تولید کنید که رقبا در برابرش لنگ بیندازند؟
اگر خودتان نیرو دارید، مشاوره بگیرید!
مشاورهی خدمات اینستاگرام از جمله خدماتیست که شرکتها، به کسبوکارهایی که در ابتدای راه هستند یا قصد ارتقای پیج اینستاگرام خود را دارند، ارائه میدهند. به کمک خدمات مشاورهی اینستاگرام میتوان یک نقشهی راه مشخص و معین ترسیم کرد و مطابق با آن نقشه، اقدامات لازم را برای ساختن یک پیج فعال و پویا را در پیش گرفت. این خدمات را میتوان به بخشهایی تقسیمبندی کرد که در ادامه آنها را ذکر کردهایم:
- مشاورهی پایه و امنیت اینستاگرام: مشاورههای پایه اینستاگرام، بررسی و رفع نقص مسائل اصولی و مهم، مانند سطح امنیت پیج را بر عهده دارند.
- مشاورهی گرافیکی پیج اینستاگرام: ظاهر پیج شما، اولین چیزیست که به چشم میآید. این مشاوره به خدمات اینستاگرام در حوزهی طراحی اختصاص دارد.
- مشاورهی تولید محتوای اینستاگرامی: نیازی به تاکید نیست که تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مهمترین بخشهای محسوب میشود. مشاورهی تولید محتوا به پیجها کمک میکند تا محتوایی باکیفیت و کاربرپسند ارائه کنند.
- مشاورهی تبلیغات اینستاگرامی: تولید محتوای باکیفیت برای جذب مخاطب، اگرچه شرط لازم است اما کافی نیست. یک پیج برای شناخته شدن، به تبلیغات اصولی نیازمند است؛ مشاورهی تبلیغات بررسی و تحقیق و کمک دربارهی این حوزه است.
- مشاورهی برگزاری لایو در اینستاگرام: لایو اینستاگرام ابزار خوبی برای تبلیغات و معرفی محصولات است. مشاورهی لایو کمک میکند تا با دانستن تکنیکهای پربازده برای برگزاری یک لایو هدفمند، شانس فروش محصولات و خدمات را به مقدار قابلتوجهی افزایش دهید.
هر گِردی گردو نیست و هر شرکتی متخصص!
برای انتخاب یک شرکت برتر در زمینهی خدمات اینستاگرام ، فاکتورهایی وجود دارد که در اینجا به اختصار به آنها اشاره میکنیم:
- داشتن نمونه کارهای خوب، سوابق موفق و مشتریان راضی در اینستاگرام؛
- داشتن یک تیم تولید محتوا به علاوهی ادمینهای اختصاصی در شرکت؛
- داشتن کارشناس آنالیزور و استراتژیست حرفهای برای تدوین برنامهی محتوایی و تبلیغاتی در اینستاگرام؛
- ارائهی پروپوزال حرفهای در زمینهی انجام خدمات اینستاگرامی.
آخرین حرف درمورد خدمات اینستاگرام
همان طور که دیدید، خدمات اینستاگرام بسیار متنوعند؛ علت این تنوع هم ویژگیها و امکانات فراوان اینستاگرام است که با هر آپدیتِ اپلیکیشن به کم و کیف آنها افزوده میشود. پس اگر به دنبال موفقیت پیج کسبوکارتان هستید از هزینه کردن نترسید و از خدمات شرکتهای معتبر بهرهمند شوید. این هزینهای است که خیلی زود به حساب شما باز خواهد گشت. هزینه کردن برای اینستاگرام درست شبیه به سرمایهگذاری در بازارهای مالیست فقط تفاوتش این است که به جای سکه و ارز و مسکن و… روی محتوا سرمایهگذاری میکنید.
آیا شما اینستاگرام خود را سر و سامان دادهاید؟ تاکنون به چه شیوهای پیج اینستاگرام خود را مدیریت کردهاید؟ آیا استراتژی برای طی مسیر دارید؟ چطور این استراتژی را طراحی کردهاید؟
اگر پیجتان را راه انداختهاید لطفا آدرس آن را در کامنتها برای ما بنویسید تا سری به شما بزنیم. خدا را چه دیدید؟! شاید پیش آمد و گپی هم با هم زدیم!
سؤالات متداول
- ادمین پیج اینستاگرام چگونه باید به کامنتها و دایرکت ها پاسخ دهد؟
ادمینها برای پاسخگویی سریع و صحیح به کامنتها و دایرکتها ۲ راهکار کلی دارند:
برای سؤالات پرتکرار (FAQ): پاسخهای سؤالات پرتکرار از قبیل قیمت محصولات، ویژگیهای خاص، تغییرات سفارشی در محصول و… را پیشاپیش از کارفرما دریافت کند و با توجه به آنها کار پاسخگویی را انجام
دهد.
برای سؤالاتی که بهندرت توسط کاربران مطرح میشوند و پاسخ آنها را فقط کارفرما میداند: ادمین پیج باید این سؤالات را برای کارفرما ارسال کند یا اینکه آن ها را در بخش دایرکتها نشانهدار (Flag) کند تا کارفرما بتواند مستقیماً پاسخ کاربران را بدهد.
- آیا ایدهپردازی به رشد پیج کمک میکند؟
بله! امروزه مدیریت اینستاگرام بهصورت حرفهای، دیگر به معنای گذاشتن چند عکس و فیلم در پیج نیست. ایدهپردازی خلاقانه، در حوزههای متنوعی مانند طراحی گرافیکی پستها، استوریها، نوع کپشن نویسی، روش برقراری تعامل با مخاطبین، شیوهی عکاسی و فیلمبرداری و… یکی از مهمترین روشهاییست که میتواند با ایجاد تمایز، باعث افزایش سرعت رشد پیج شود.
- استوری مارکتینگ چیست؟
در طراحی پلتفرم اینستاگرام از الگوریتمها و نکات روانشناسی فروش بسیار حرفهای استفاده شده است که یکی از جالبترین آنها سبک طراحی استوری است. مردم بهطور ذاتی تمایل دارند که با قرار گرفتن در جریان زندگی شخصی شما حس کنجکاویشان را ارضا کنند و وقتی این مساله حالت قصهگویی پیدا کند جذابیت آن دوچندان میشود. استوری مارکتینگ از این قضیه در کسبوکار استفاده میکند.
به عبارت دیگر با کمک یک ایدهپردازی خلاقانه، مخاطب درگیر یک موضوع جنجالی در خصوص کسبوکار شما و یا روزمرگیهای جذاب آن میشود و در همین حین، با زیرکی و خلاقیت میتوان محصول یا خدمات را نیز معرفی کرد.
تنظیمات اینستاگرام؛ از جزء تا کل
دیدگاهتان را بنویسید