تاثیرات سئو بر برندینگ (همه چیز درمورد سئو و برندینگ)
از مهم ترین دارایی های هر شرکتی برند او می باشد. اگر با مباحث سئو و برندینگ آشنا باشید پس حتما می دانید که برای هرکدام از آن ها هزینه های گزافی پرداخت می شود.
پس بهتر نیست به گونه ای این برند سازی انجام شود که بر سئو نیز تاثیر بگذارد یا در سئو طوری عمل کنیم که به برند ما را مطرح کند؟
پاسخ سوال شما پیش ماست. درنظر بگیرید که از منابع مهمی برای ارتقاء برندتان استفاده کرده اید دراین حالت نتیجه های سرچ شما هم قابل قبول خواهد بود و رتبه خوبی خواهید گرفت. اما برعکس آن اگر برند شما نام آشنا نباشد قطعا در نتایج جستجو گوگل هم رتبه بالایی نخواهید داشت حتی اگر محصولات شما دارای بهترین کیفت باشند.
پیشنهاد مطالعه : همه چیز درمورد سئو وردپرس
مفهوم برندینگ
مفاهیم زیادی برای مبحث برندینگ مطرح می شود اما به زبان ساده می توان گفت ایجاد ظاهر یک پارچه و تهیه تمپلیت مشخص و فونت مشخص در سایت برای تصاویر و متن ها و رعایت یکسری از استانداردهای مهم در برندینگ اهمیت دارد.
اما همه این موارد نمی تواند تعریفی کلی برای مفهوم برندینگ باشد.
برندینگ یعنی ایجاد آگاهی از نام شرکت در بین مخاطبان کالا و خدمات شرکت.
از دیگر بخش های برندیگ می توان به دریافت بازخوردهای مثبت از جانب مشتریان به خاطر کالا و خدماتی که شرکت ما ارائه کرده است.
وجود سرویس پشتیبانی از دیگر مواردی است که سبب جلب اعتماد مشتریان و شناخته شدن برند شما می شود.
برندیگ هنر تولید تصویر درست از شرکت است که باعث شود مشتریان شما را انتخاب کنند.
در سئوسایت چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟- نبایدها سئو
تاثیر سئو بر برندینگ
همان طور که در قسمت قبل نیز گفته شد شما با به کار گیری تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت در نتایج گوگل رتبه خوبی بدست می آورید و بدون شک در برند شدن شما هم موثر است. با پخش شدن اسم شما اعتماد کاربران بیشتری را جذب خواهید کرد.
این امر مستلمزم این است که شما در وب سایت خود از کلمات کلیدی مرتبط با حرفه تان به درستی استفاده کرده باشید و به رتبه خوبی در گوگل رسیده باشید.
اما چطور برای سئو سایت برندسازی کنیم؟
تولید محتوا
هر کاربرپس از سرچ موضوعی در گوگل، نام برندهای مشاهده شده در صفحه اول و مخصوصا دو لینک اول در خاطرش می ماند! پس با تولید محتوا اصولی و رسیدن به رتبه های بالا برندسازی نیز انجام داده اید.
اما فقط محتوای کاربردی و باارزش می تواند در گوگل رتبه خوبی بگیرد و سبب می سود مخاطب شما بعدا هم به سایت شما سر بزند. فردی که محتوای شما برایش سودمند بوده است قطعا نام شما را به خاطر می سپارد و بعدا هم اگر به دنبال موضوعی مشابه باشد و حتی لینک سایت شما در رتبه های پایین تر هم باشد باز شما را انتخاب می کند. زیرا یکبار از پامدن به سایت شما نتیجه گرفته است. پس به محتوایی که می نویسید خیلی دقت کنید.
تبلیغات
گاهی اوقات هم ما برندهایی را مشاهده می کنیم که نمیشناسیم اما در همه جا اسم آن ها به گوشمان خورده است و همین سبب می شود که آن را انتخاب کنیم.
تبلیغات کارش همین است! وقتی شما به دنبال برند خاصی نیستید و یا از قبل با خدماتی آشنا نیستید، هنگام خرید فقط چون اسم آن برند برایتان آشنا است اقدام به خرید می کنید. اگر تبلیغات شما صرفا برای فروش محصولی است و متمرکز بر روی برنسازی نیستید سئو سایت به کمکتان می آید.
سوشال مدیا
شبکه های اجتماعی از بهترین ابزارها چه برای برندینگ و چه سئو هستند. حتی یکی از سیگنال های سئو (سوشیال سیگنال) به شبکه های اجتماعی مربوط است.
در فضای مدیا برندسازی به اینگونه انجام می شود که اول از همه به محتوای ارزشمند نیاز است که بتواند به شما برای جذب مخاطب و افزایش رضایت آنها کمک کند. درادامه می توانید تبلیغاتی هم به افرادی که فالورهای آن ها مخاطب هدف شما و به عبارتی مربوط به فیلد کاری شما هستند بدهید.
حال چطور با سئو آگاهی از برندمان را بالا ببریم؟
تمرکز روی سایت
ایجاد لینک های داخلی و خارجی
بهینه کردن محتوا با افزونه یواست
استفاده از عبارات کلیدی به جای کلمه کلیدی
سئو محلی در وب سایت
فاکتورهایی نیز وجود دارد که با برندسازی در ارتباط است که بر روی سئو تاثیر دارد. از جمله :
۱٫ CTR
CTR هنگامی که در حال تلاش برای بهینه سازی محتوا و سئو سایت هستید و می خواهید از صفحات پایین گوگل به صفحات اول و دوم برسید نکات خیلی زیاد وجود دارد که باید به آن ها بپردازید اما پس از قرارگیری در صفحات ابتدایی دیگر فاکتورها کم اهمیت می شود و در عوض نرخ کلیک و زمان ماندگاری اهمیت بیشتری پیدا می کند.
این بدین معنی است که دیگر گوگل برای ارزیابی کیفیت سایت شما به عکس العمل و رفتار مخاطبان شما نگاه می کند
یا اگر زمانی که کاربران در سایت شما می گذرانند بیشتر از دیگر سایت ها باشد، باز امتیاز می گیرید.
گاهی نیز کاربران به سایت دیگری ورود می زنند ولی به دلیل سرعت پایین، ظاهر زشت و… سریع از آن خارج می شوند ولی در سایت شما چنین مشکلاتی ندارند، نرخ پرش تان کاهش پیدا می کند.
نرخ کلیک سایت به دو عامل وابسته است:
اول عنوان جذاب
دوم برندینگ
باز هم صحبت از برندینگ به میان آمد و بیشتر از قبل متوجه اهمیت این محبث می شوید که چرا مدام بر برندسازی تاکید می شود. مذ آآ
هر چه عنوان جذاب تر احتمال کلیک بالاتر!ً
کاربری که به دنبال کلمه ای می گردد و به محض دیدن نام سایت شما به خاطر می آورد که نام شما را ثبلا هم شنیده بوده و برند معتبری هستید با آمدن به سایت شما نرخ کلیک شما بالا می رود و این برندینگ بر سئو هم تاثیر گذاشته است.
۲٫ سرچ برند
درسته که گوگل عاشق برندهاست اما از کجا می فهمد که یک سایت برند است؟
هر تعداد باری که نام شما جستجو شود و کاربران از این طریق به سایت تان می آیند، الگوریتم ها متوجه اهمیت نام شما می شوند
و می فهمند سایت معتبری هستید. با سرچ کنسول بررسی کنید کاربران در ماه چند بار با جستجو نام برندتان وارد سایت شما شده اند.
۳٫ دایرکت
افزایش ورودی های دایرکت یگی دیگر از راه هایی است که گوگل به ارزشمندی برند شما پی می برد. این بدین معنی است که کاربر مستقیم دامنه سایت تان را در نتایج نوشته و وارد سایت شود.
این اتفاق وقتی می افتد که کاربر سایت شما را کامل بشناسد و به محض وارد شدن به مرورگر خود بداند شما بهترین گزینه برای موردی که به دنبالش است، هستید. پس با برندسازی ورودی دایرکت را افزایش دهید و قدرت بیشتری در بحث سئو هم پیدا کنید.
۴٫ اسم برند به همراه کلمه کلیدی
همان طور که در قسمت قبل هم گفته شد خیلی از کاربران زمانی که وارد گوگل می شوند. نمی خواهند برای جوابشان کلی سایت را بگردند و یک سایت را مد نظر دارند. پس در کنار کلمه کلیدی ، اسم برند را هم می نویسند.
مثلا چون افراد زیادی کلمه کلیدی را با نام برند دیجی کالا سرچ کرده اند دیگر گوگل این عبارت را در قسمت جستجوی مرتبط گوگل نشان می دهد.
برای اطلاع از طریقه انتخاب کلمه کلیدی مناسب اینجا کلیک کنید.
۵٫ ذکر نام برند بدون لینک دادن
برای معتبر بودن باید مخاطبان به سایت شما لینک بدهند و همین سبب شد آپشن بک لینک پرطرفدار شود. حتی گاهی به جهت معتبر بودن سایتی افراد در سطح وب بدون لینک دادن به آن ها درموردشان صحبت می کنند. توضیحات کامل این مبحث در مقاله ای تحت عنوان لینک سازی قابل مشاهده است.
نتیجه گیری :
وقت آن رسیده است که تصمیمتان را بگیرید اگر می خواهید وارد حوزه کسب و کار آنلاین بشوید نمی توانید نسب به سئو و برندینگ بی تفاوت باشید زیرا قبل از شما افراد زیادی بودند که در فضای مدیا قدرت گرفته اند.
پس با پرداخت هزینه منطقی از مشاوره های کسب و کار و برندینگ استفاده کنید و ماهانه با آن ها در ارتباط باشید.
قبل از شروع تحقیق کنید و رقبایی که در فیلد کاری تان دارید را خوب بشناسید.
اما هرگز فراموش نکنید که تمام این برندها زمانی به شما کمک خواهند کرد. بلکه محتوای شما ارزش آن را داشته باشد که دیده شود.
سئو حرفه ای فقط بالا رفتن رتبه سایت نیست. برندسازی و شناسایی خدمات و کالایی که عرضه می کنید یکی از اهداف اصلی سئو حرفه ای می باشد. سئو و برندینگ را بیشتر جدی بگیرید و برای گرفتن مشاوره کسب و کار و برندینگ می توانید با ما در ارتباط باشید.
اما قالب سایت چه تاثیری بر افزایش کاربران سایت خواهد داشت؟ اینجا بخوانید.
دیدگاهتان را بنویسید