تاثیر برچسب گذاری در سئو سایت
برچسب گذاری شامل کلمات یا عباراتی است که محتوا شما را توصیف می کند و قسمت های مختلف سایت را به هم مرتبط می سازد. اولین بار سایت flicker آپشن تگ گذاری را برای کاربران ایجاد کرد ولی در دنیای امروز از برچسب گذاری برای دسترسی ساده تر به دسته های مرتبط استفاده می شود.
پیشنهاد مطالعه : همه چیز درمورد سئو وردپرس
تاثیر برچسب در سئو سایت
زمانی که یک تگ به صفحه زده شود، آن صفحه برحسب این تگ بایگانی می شود با کلیک بر روی آن همه پست های مربوط به آن قابل دیدن است. از استفاده های تگ این است که با گشتن کاربر در برچسب ها مدت زمان بیشتری در سایت باقی می ماند که در سئو سایت تاثیرگذار است. زمانی که برچسبی می زنید گوگل همه صفحات در این بایگانی را کراول و متوجه می شود. در رابطه با سئو سایت در مقاله ای جداگانه تحت عنوان سئو وردپرس به بیان تمام موارد آن پرداخته ایم.
باورهای اشتباه درمورد برچسب گذاری
- برچسب کلمه کلیدی است
- استفاده بیش از حد برچسب به دیده شدن بیشتر شما کمک می کند
- در هر متن حتما نیاز به برچسب است
- برچسب و اسم دسته باید یکی باشند
- استفاده برچسب برای معرفی کلمه کلیدی به گوگل است
تعداد مناسب برچسب گذاری
هدف ما از برچسب زدن منتقل کردن مخاطب به مقاله مشابه است پس زیاد از حد برچسب زدن معنایی ندارد زیرا باعث سردرگمی می شود و مخاطب اعتمادش را از دست می دهد. از همه مهم تر هر سایت یک بودجه ایندکسی دارد و گوگل زمان خاصی دراختیار شما قرار می دهد. با برچسب گذاری زیاد بودجه ایندکس را صرف صفحات جدید و بی ارزش می کنید درنتیجه صفحات مهم دیده نمی شوند. زیاد شدن صفحات زامبی برای سئو نامناسب اند. کوتاه مفید برچسب بزنید زیرا برچسب طولانی تک بعدی است و از آن ها برای موضوعات دیگر نمی توان بهره برد. نهایت دو یا سه کلمه در راستای استراتژی محتوا کافیست.
روش اصلاح برچسب غلط
اگر اشتباهی در برچسب گذاری انجام داده اید، اصلاح کنید. تمام تگ های سایت را ببینید و برچسبهای مهم را شناسایی کنید تا اشتباهی آن ها را حذف نکنید. برای اصلاح می توانید یا آن راحذف کنید که ساده ترین راه است و حذف تگهای اضافی آن صفحه را به ۴۰۴ ریدایرکت می کند. دومین راه کنونیکال یا ریدایرکت ۳۰۱ است به این معنی که برای حذف برچسبهای اضافی آنها را به صفحات مرتبط ریدایرکت و از تگ کنونیکال استفاده کنید.
روش انتخاب برچسب گذاری
با وسواس کلمات را انتخاب کنید.
استراتژی هم به اندازه خود کلمه کلیدی اهمیت دارد لطفا، لطفا، لطفا قدرت صفحات آرشیو را نادیده نگیرید و در سئو از آن بهره ببرید. کلمات ۳ سیلابی، ۴ سیلابی و یا کلمات ۲ سیلابی فرعی بهترین گزینه هستند. زیرا مخاطبان در فضا مدیا آگاه تر شده اند و معمولا با چند کلمه سرچ میکنند. مشابه نبودن با کلمه کلیدی دیگر در کل وبسایت هم مهم است که هیچ صفحه ای در سایت نباید با آن کلمه سئو شده باشد.
اسکلت بندی
طراحی نافرم صفحات آرشیو همان فاکتوری است که قدرت ذخیره شده آرشیو ها را به هدر می دهد. یک برگه با طراحی دلخواه درست کنید و صفحه برچسب مورد نظر را روی آن ریدایرکت کنید.
توجه به سئو خارجی
برای برچسب گذاری، بهتر است لینک سازی بر روی صفحات آرشیو باشد تا اعتبار آن دامن مقاله های زیر مجموعه اش را هم بگیرد.
برچسب قابل تکرار باشد
برچسب باید به گونه ای باشد که بتوان آن را تکرار کرد. تکرار برچسب باعث افزایش قدرت نفوذ آن می شود وبازدیدکننده های سایت شما را افزایش می دهد.
مزایا برچسب گذاری صحیح
۱- محتوا مرتب و به جا
وقتی از برچسب ها درست استفاده کنید، سایت را به صورت درست تری ساماندهی می کنید و مطالب نظم می گیرند. محتوای دارای برچسب به بایگانی آن اضافه می شود و کاربر با کلیک بر روی برچسب تمام محتواهای مرتبط با آن را می بیند.
۲- سرعت ایندکس بیشتر
برچسب کمک می کند موتور جستجو ارتباط بین محتوا و مطلب را درک کند و سرعت ایندکس بیشتر شود.
۳- استفاده راحت تر
وقتی هر چیزی سر جای خودش باشد سو منظم دسته بندی شده باشند، کاربر راحت می تواند در کمترین زمان ممکن به آن دسترسی پیدا کند. این اتفاق باعث می شود سایت شما برای افراد نتیجه بخش باشد و در خاطرشان بماند که در آینده هم به سایت شما سر بزنند.
۴- سئو بهتر
قطعا موتور جستجو در هنگام بررسی محتوای سایت صفحه های برچسب را پیدا میکند و در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد. از این طریق می توانیم در جستجوی عبارات مشابه نمایش بیشتری داشته باشیم و ورودی بیشتری بگیریم.
پیشنهاد مطالعه : تاثیر سئو بر برندینگ
آموزش برچسب گذاری در وردپرس
برای این کار آشنایی با مواردی پیرامون این موضوع الزامی است. زیرا در صورت عدم آشنایی ممکن است باعث گمراهی کاربران خود شوید.
طبق ترتیب زیر پیش بروید:
- نام کاربری و رمز عبور خود را در پیشخوان وردپرس سایت وارد کنید.
- از منو سمت راست گزینه نوشتهها و زیرمنو برچسبها را انتخاب میکنید.
- فیلدهای خواسته شده را پر کرده و برچسب جدید ایجاد کنید.
(دیگر برچسبهای ایجاد شده در سمت چپ همین صفحه قرار دارد)
فیلدها شامل موارد زیر است:
نام: همان کلمه ای است که می خواهید برچسب بزنید.
نامک: مربوط به کلمهای است که در لینک برچسب ایجاد شده نمایش داده میشود. که بهتر است معادل انگلیسی برچسب را در این قسمت بنویسید.
توضیح: پیرامون برچسب ایجاد شده توضیحاتی بنویسید. صرفا برای آشنایی کاربر با برچسب مدنظر است.
- در آخر گزینه افزودن برچسب را بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.
ویرایش برچسب
زمان هایی که نیاز به تغییر برچسب دارید می توانید طبق مراحل زیر آن را ویرایش کنید:
- مانند قشمت قبل وارد قسمت برچسبها شوید.
- از طریق جدول سمت چپ صفحه، برچسب مورد نظرتان را جستجو کنید.
- یکی از گزینه های ویرایش، ویرایش سریع، پاک کردن و نمایش را انتخاب کنید.
ویرایش: به شما این امکان را می دهد که اطلاعات برچسب را تغییر دهید.
ویرایش سریع: با این گزینه می توانید بدون آنکه به صفحه جدیدی بروید، نام و نامک را تغییر دهید.
پاک کردن: می توانید برچسب ایجاد شده را حذف کنید.
نمایش: ظاهر برچسب را نشان می دهد. این گزینه برای زمانی است که می خواهید قبل از حذف یا ویرایش، برچسب را چک کنید.
هر کلمه ای را برچسب نکنید !
برای انتخاب صحیح کلمه کلیدی برچسب وقت بگذارید. هدفی که سایت شما دنبال می کند بسیار اهمیت دارد:
دو سایت نقد فیلم و سایت خبری را درنظر بگیرید.
اگر قرار باشد در این سایت ها خبر جایزه اسکار یک بازیگر منتشر شود. برچسب گذاری باید چگونه انجام شود؟
در یک سایا نقد فیلم باید جزئیات فیلم شامل بازیگران و کلمات مرتبط با حوزه بازیگری آورده شود مثل : #برد_پیت #آنجلینا_جولی #ستاره_هالیوود
اما در یک سایت عمومی خبری کلیات و دسته بندی اصلی آورده می شود مانند : #سینما #هالیوود #آمریکا
محتوا یکسان است اما خط مشی برچسب ها متفاوت !
نتیجه گیری:
همانطور که گفتیم برچسب گذاری تاثیر زیادی در سئو دارد و از این همین راه است که ترافیک ورودی سایت افزایش پیدا می کند. اما اگر می خواهید از این امکان برای بهبود و پیشرفت سایتتان استفاده کنید فراموش نکنید که باید درست و اصولی از آن استفاده کرده و زیاده روی نکنیم تا کارایی سایت بالاتر برود.
اگر کلمه کلیدی را برچسب زده اید بهتر است بیش از حد از آن استفاده نکنید، زیرا دراین صورت نه تنها سئو سایت بهبود پیدا نمی کند بلکه صدمه هم می بیند.
حتما برایتان پیش آمده که در صفحه هایی برچسب های مشابه زیادی ببینید. بعضی از آن ها حتی رتبه خوبی هم دارند اما علت آن قطعا ضعیف بودن رقبایشان است. کیفیت کارتان را فدای شیوه های نادرست نکنید !
دیدگاهتان را بنویسید