صفر تا صد اینستاگرام فقط در ۱۵ دقیقه
میتوان به جرات گفت که اینستاگرام یک شبکهی اجتماعی واقعاً منحصربهفرد است که بهجای بهرهگیری از کلمات، همه چیز در آن بر اشتراکگذاری تصویر و ویدئو بنا شده است.
در واقع همین ماهیت بصری، عامل اصلی تبدیل شدن اینستاگرام به یک پلتفرم فرهنگی تاثیرگذار با بیش از یک میلیارد کاربرِ ثبت شده است. این اپلیکیشین که در سال ۲۰۱۲ میلادی به زیر مجموعهای از فیسبوک تبدیل شد، اکنون جزئی جداییناپذیر از زندگی روزمرهی بخش بزرگی از جمعیت جهان محسوب میشود.
در واقع چنین به نظر میرسد که امروزه همه در اینستاگرام حضور دارند؛ از کسبوکارهای کوچک گرفته تا شرکتهای بزرگ، شبکههای خبری، سلبریتیها، هنرمندها، موزیسینها و البته بیشتر از همه، اینفلوئنسرهایی که در هر زمینهای که تصور کنید فعالیت دارند.
به همین دلیل در این مقاله آموزش صفر تا صد اینستاگرام فقط در ۱۵ دقیقه را با شما به اشتراک میگذاریم تا هرآنچه لازم است دربارهی اینستاگرام بدانید، در دسترستان باشد.
اسرارِ انتخابِ بهترین ارائه دهندهی خدمات اینستاگرام
پلهی اول: تاتیتاتی در اینستاگرام
اینستاگرام در درجهی اول یک اپلیکیشن موبایلی محسوب میشود و رابط کاربری آن برای دسکتاپ و لپتاپ عملکرد بسیار محدودی دارد. در وبسایت اینستاگرام اگرچه میتوانید فید را مشاهده کنید و عکس پروفایل خود را تغییر بدهید، قادر نخواهید بود محتوایی را پست کنید.
وقتی برای اولین بار اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام را باز میکنید، صفحهای روبهروی شما ظاهر میشود که شما را به ثبتنام در اینستاگرام دعوت میکند و میتوانید مراحل عضویت را در این صفحه انجام دهید. ما هم آموزش صفر تا صد اینستاگرام را از همین جا شروع میکنیم.
مرحلهی ورود به جمع نوپایان اینستاگرامی
- مرحلهی اول: در مرحلهی اول آموزش صفر تا صد اینستاگرام، با مراجعه به اپ استور یا گوگلپلی استور، اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود و پس از نصب، آن را باز کنید.
- مرحلهی دوم: حالا وقتش رسیده که یک اکانت برای خودتان بسازید. در صفحهی اول اپلیکیشن، گزینهی «Sign up with email address or phone number» را انتخاب کنید. در صورتی که از نسخهی دسکتاپ استفاده میکنید، از طریق یک مرورگر به وبسایت instagram.com بروید و با کلیک روی Sign up و وارد کردن اطلاعاتتان ثبتنام کنید.
در این مرحله و پس از ثبتنام، میتوانید اکانتتان را به فیسبوک متصل کنید تا بتوانید مستقیما پستهای اینستاگرامتان را در فیسبوک منتشر کنید و دوستان فیسبوکیتان را نیز در اینستاگرام بیابید.
.
- مرحلهی سوم: در این مرحله یک نام کاربری منحصربهفرد انتخاب و سپس رمز عبوری که مدنظرتان است را وارد کنید.
- مرحلهی چهارم: چهارمین گام به انتخاب نوع اکانت اختصاص دارد. نوع اکانتتان در حالت پیشفرض شخصی است. چنانچه بخواهید، تغییر اکانتتان به یکی از دو حالت بیزینس یا کریتور امکانپذیر است. در صفحهی پروفایلتان به قسمت Settings و سپس Account بروید و پس انتخاب Switch account type، اکانت بیزینس یا کریتور را انتخاب کنید.
- مرحلهی پنجم: این احتمالا یکی از لذتبخشترین مراحل است، چون به انتخاب عکس پروفایل اختصاص دارد. عکس پروفایل شما یکی از عناصر کلیدی اکانتتان است؛ زیرا به کاربران دیگر کمک میکند تا شما یا برندتان را از میان هزاران کاربر و اکانت دیگر بشناسند.
عکس پروفایل شما باید بهراحتی قابل تشخیص باشد؛ بهطور مثال عکس پروفایل یک اکانت تجاری، میتواند لوگو یا تصویری از فروشگاه اصلی برند باشد.
- مرحلهی ششم: ششمین گام در آموزش صفر تا صد اینستاگرام مربوط به بخش بیو اکانت اینستاگرامتان است. بیو اولین چیزیست که توجه افراد موقع دیدن پروفایل شما به آن جلب میشود؛ بنابراین، باید جذاب و دقیق باشد. همچنین یک بیو اصولی میتواند بر جایگاه اکانت شما در نمایش نتایج جستوجوی اکسپلورر و همچنین Google تاثیر مثبت بگذارد.
چگونه محتوای اینستاگرام تولید کنید که رقبا در برابرش لنگ بیندازند؟
پلهی دوم: عجله نکنید؛ برای دویدن زود است!
پس از آموزش نحوهی ثبتنام در اینستاگرام، مرحلهی بعدی آموزش صفر تا صد اینستاگرام مربوط به فالو کردن بعضی از کاربران و پستهای آنها است. درست مانند فیسبوک، اینستاگرام هم از یک الگوریتم اختصاصی استفاده میکند تا تصمیم بگیرد که چه محتواهایی را بیشتر به شما نشان دهد؛ پس، برای اینکه همهی پستهای اکانتهایی که برایتان مهم است را ببینید، به وسیلهی لایک کردن و کامنت گذاشتن، به اینستاگرام نشان دهید که با آنها در تعاملید. شما همچنین میتوانید با روشن کردن نوتیفیکیشن اکانتهای مدنظرتان از تمام فعالیتهای آنها باخبر شوید. برای انجام این کار، روی یکی از پستهای آنها کلیک و سپس از منوی ظاهر شده، گزینهی Turn on Post Notifications را انتخاب کنید.
کاربران را فالو کنید اما نه گَلّهای!
اگر قبلا حساب اینستاگرام و فیسبوکتان را به هم متصل کرده باشید، آقای اینستاگرام پس از ورودتان یقهی شما را میچسبد تا دوستان فیسبوکیتان را در اینستاگرام هم فالو کنید. با این حال، شما گول نخورید! علاوه بر اینکه خانه تکانی در فرندها از ارکان مهم زیست کردن در اینستاگرام بدون خودکشی در دنیای واقعیست، حواستان باشد که اگر دوستان صدوپنجاهونهسال پیشتان را در اینستاگرام دور هم دیدید، همه را یکباره فالو نکنید؛ وگرنه ممکن است اینستاگرام تنبیهتان کند و مجبور شوید نیامده با اینستاگرام خداحافظی کنید!
ما پیشنهاد میکنیم بروید سراغ آیکون ذرهبین در پایین صفحه و اسم همان دختر همسایهتان که ۷۰سال پیش از پفک نمکیاش به شما نداد را جستوجو کنید؛ ناامید نشوید؛ بعید است پیدا نشود! حالا وقت این است که یک عکس از خودتان با ده بسته پفک نمکی برای او بفرستید. یادتان نرود که زیرش بنویسید: «دِلِت آب!»
یکی دیگر از راههای یافتن و فالو کردن افراد، جستوجوی کاربران و پیجها از طریق هشتگهاست. میدانید هشتگها شبیه چه چیز در دنیای واقعی هستند؟ شبیه به اینکه وقتی از خانه میروید بیرون، یک پلاکارد دستتان بگیرید و رویش علائقتان را بنویسید تا هر کس با شما علاقهی مشترک دارد، پیسپیسکُنان شمارهاش را جلوی پایتان بیندازد! –دههی شصت کجایی که یادت بخیر!
شیوههای تعامل در اینستاگرام
وقتی در اینستاگرام با عکس یا ویدئویی مواجه میشوید، انتخابهای زیادی برای نحوهی تعامل دارید که در اینجا این روشها را بهطور خلاصه توضیح میدهیم:
لایک:
برای لایک کردن یک پست، کافیست روی خود عکس دوبار ضربه بزنید یا نماد قلب در زیر آن را لمس کنید؛ «میشه پیج اینستاپاسیو رو فالو کنید؟ توروخدااا دکمهی فالو رو بزنید…» -آدرس پیج اینستاپاسیو در اینستاگرام:
کامنت:
برای گذاشتن کامنت، روی کادر زیر عکس ضربه بزنید و پیام خود را تایپ کنید؛ تو رو جون اون «جسم مزخرفِ» ما، یه کامنت هم برامون بذارید شاد شیم!
استوری:
برای گذاشتن یک استوری، صفحه را به سمت راست بکشید و یا روی آیکون پلاس در بالا سمت چپ کلیک کنید. استوریها بهمدت ۲۴ ساعت در دسترس هستند و راهی سریع و سرگرمکننده برای تعامل با مخاطبانتان به شمار میروند. درست است که اسمش «استوری» است؛ اما حواستان باشد استوری را به «قصهی حسین کرد شبستری» تبدیل نکنید؛ این دور و زمانه کسی حال و حوصلهی این مدل چیزها را ندارد!
هایلایتها:
با هایلایت اینستاگرام، استوریهایی دائمی ایجاد میکنید که در بالای صفحهی پروفایلتان قرار میگیرند و مخاطبان میتوانند با مرور هایلایتها، اطلاعات کاملی دربارهی شما کسب کنند؛ مثل روزگار خوش دههی ۵۰ و ۶۰ که از اینترنت و این مدل جنگولک بازیها خبری نبود و موقع استخدام آمار آدم را از دلِ خانهی همسایه میکشیدند بیرون!
دایرکت:
دایرکت پیامرسان اینستاگرام است که ویژگیهای جالبی دارد؛ بهطور مثال هنگام ارسال عکسها یا ویدئوها از طریق دایرکت، گزینههای مختلفی مثل ناپدید شدن عکس بعد از یک یا دو بار مشاهده وجود دارد؛ این موضوع هم قطعا هیچ علتی نداشته جز اینکه «یه نظر حلاله»!
سیو کردن پستها:
در آموزش صفر تا صد اینستاگرام میرسیم به مبحث مهم مالاندوزی در اینستاگرام! تعجب کردید؟ مال که همیشه پول و مبل و صندلی و ماشین و خانه و جواهرات نیست! گاهی سیو کردن عکس «کراشِ» محترم، از هر مالی مالتر است! با لمس کردن آیکون پرچم در پایین پستها میتوانید آنها را ذخیره کنید تا بعداً با فراغِ بال زُل بزنید به زلف یار!
صفحهی اکسپلور:
با گشتن در اکسپلورر، میتوانید اکانتها و محتواهای مختلفی مطابق سلیقه و نیازهایتان را پیدا کنید؛ فقط خواستان باشد در بحر مکاشفت در اکسپورر مستغرق نشوید.
IGTV:
IGTV با عملکردی بسیار مشابه به صفحهی اکسپلورر، امکان مشاهده و انتشار ویدئوهای طولانی را فراهم میکند. هشدار: اگر سابقهی سوء مصرف مواد و افراد را دارید، حواستان باشد IGTV اعتیادآور است!
اجزای اصلی پروفایل اینستاگرام
خب تعامل و مزهپرانی دیگر بس است؛ بیایید برویم سر اصل مطلب و صفر تا صد اینستاگرام را به هم گره بزنیم.
قبل از اینکه پست گذاشتن در اینستاگرام را شروع کنید، کمی وقت بگذارید تا پروفایلتان جذاب و حرفهای به نظر برسد. یک پروفایل اینستاگرام از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:
- نام کاربری؛
- عکس پروفایل؛
- دیسکریپشن ۱۵۰ کاراکتری؛
- هایلایتها؛
- آدرس ایمیل؛
- یک لینک؛
- و اگر جز معدود کاربران برجستهی اینستاگرام باشید، یک تیک آبی!
در این قسمت از آموزش صفر تا صد اینستاگرام قسمتهای دیسکریپشن و لینکها، دو بخش اصلیتر پروفایل شما را بررسی میکنیم:
- دیسکریپشن توضیحی خلاصه و مفید دربارهی شما و برندتان ارائه میدهد. میتوانید در دیسکریپشن از هشتگها استفاده کنید و به این وسیله پیجتان را در دیدرس کاربران بیشتری قرار دهید.
- در مورد لینک پروفایل هم بهتر است لینکی را انتخاب کنید که کاربران را مستقیماً به آخرین مطالب سایت یا وبلاگتان هدایت کند. این لینک را هر چند بار که بخواهید، میتوانید تغییر دهید.
پلهی سوم: حالا وقت گاماسگاماس راه رفتن است!
پس از سر و شکل دادن به پروفایل اینستاگرام در آموزش صفر تا صد اینستاگرام، نوبت پست گذاشتن و بهاشتراکگذاری محتواست. برای پست گذاشتن گزینههای مختلف و نکاتی وجود دارد که در ادامه تکتکشان را برایتان بازگو میکنیم.
تنظیمات اینستاگرام؛ از جزء تا کل
پست کردن عکسها در اینستاگرام
اینستاگرام بیشتر بهعنوان یک پلتفرم اشتراکگذاری عکس شناخته میشود؛ به همین دلیل ماهم آموزش تصویری صفر تا صد اینستاگرام را با پست کردن عکسها شروع میکنیم.
برای پست کردن عکس در اینستاگرام، این مراحل را طی کنید:
- آیکون مثبت را در پایین صفحهی فید لمس کنید.
- در این مرحله وارد گالری گوشیتان میشوید. در بخش انتهایی صفحه سه گزینهی Post، Story وLive در یک کادر سیاه ترنسپرنت قرار داده شدهاند. از میان این سه گزینه، Post را انتخاب کنید.
- یک تصویر از گالری خود انتخاب کنید.
- عکس را با اعمال فیلترها و یا با استفاده از برخی ابزارهای ویرایش مانند تنظیم کنتراست، روشنایی و … مطابق میل خود تغییر دهید.
- بعد از پایان مرحلهی ادیت، دوباره روی فلش بزنید. در این مرحله به صفحهای هدایت میشوید که در آن با افزودن آیتمهایی مثل لوکیشن و متن، تگ کردن اکانتهای دیگر و… پست خود را نهایی میکنید.
- در نهایت با لمس آیکون تیک آبی، عکستان را پست میکنید.
پست کردن ویدئو در اینستاگرام
در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام با اصلاح رویکرد خود نسبت به محتوای ویدئویی، به کاربران اجازه داد تا علاوه بر ویدئوهای کوتاه، ویدئوهای بلند را نیز آپلود کنند. به هممین دلیل مدت زمانی که کاربران برای تماشای ویدئو در اینستاگرام صرف میکنند نسبت به سال گذشته، یعنی سال ۲۰۲۰ 80 درصد افزایش یافته است؛ این موضوع توضیح مناسبی برای چرایی این مطلب است که ۵۸ درصد از بازاریابان در سال ۲۰۲۲ قصد دارند از ویدئوها بهعنوان بخشی از استراتژی تبلیغات اینستاگرامیشان، استفاده کنند. پست کردن یک ویدئو در فید اینستاگرام، روندی مشابه پست کردن یک عکس دارد که در ادامهی آموزش صفر تا صد اینستاگرام آن را بیان میکنیم.
- برنامه را باز کنید و روی آیکون مثبت ضربه بزنید.
- ویدئو را از گالری انتخاب کنید. در این مرحله، شما این امکان را دارید که ویدئو را بهعنوان یک پست یا یک Reel به اشتراک بگذارید.
- برای انتشار یک پست ویدئویی معمولی، گزینهی پست را انتخاب کنید و پس از انتخاب ویدئو، روی Next ضربه بزنید.
- در مرحلهی بعدی میتوانید هر فیلتری که دوست دارید را اضافه کنید، ویدئو را کوتاه کنید و صدا را روشن یا خاموش کنید.
- برای ویدئو یک کپشن بنویسید و سپس آن را منتشر کنید.
پست کردن carousel در اینستاگرام
حالا و در این بخش از آموزش صفر تا صد اینستاگرام بیایید دوباره به سراغ راههای تعامل بیشتر با کاربران اینستاگرام برویم.
اگر بهدنبال ایجاد تعامل بیشتر در اینستاگرام هستید، پستهایتان را تنها به محتوای ویدئویی و عکس محدود نکنید؛ بلکه سعی کنید با استفاده از پستهای carousel و ترکیبی از عکس و ویدئو امکان تعامل بیشتر با کاربران اینستاگرام را فراهم کنید.
Carousel پستهای اینستاگرامی هستند که امکان منتشر کردن همزمان حداکثر ۱۰ عکس یا ویدئو را در یک پست به شما میدهند. این فرمت دارای میانگین نرخ تعامل ۱٫۹۲ درصد است که در مقایسه با ۱٫۴۵ درصد برای پستهای ویدئویی و ۱٫۷۴ درصد برای تصاویر، نرخ تعامل بیشتری دارد.
برای به اشتراک گذاشتن یک پست Carousel در اینستاگرام، باید مراحل پست کردن عکس یا ویدئو را تکرار و تنها در مرحلهی انتخاب نوع محتوا، گزینهی Multiple media را انتخاب کنید.
پلهی چهارم: کمی دو درجا تمرین کنید!
استوریهای اینستاگرام در بالای صفحهی فید نمایش داده میشوند و با لمس تصویر پروفایل هر کاربر، دیدن استوری او امکانپذیر میشود. این حقیقت که بیش از نیم میلیارد نفر هر روز استوریهای اینستاگرام را مشاهده می کنند، استوری را تبدیل به بستری عالی برای تبلیغات کرده است؛ از این رو، آموزش صفر تا صد استوری اینستاگرام اهمیت فراوانی دارد.
برای استوری گذاشتن در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:
- اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
- در بالای فید، در قسمت استوریها، گزینهی Your Story که با عکس پروفایل شما و علامت مثبت مشخص است را انتخاب کنید.
- در اینجا میتوانید یک عکس یا ویدئو کاملاً جدید را با دوربین موبایلتان بگیرید یا با لمس کردن آیکن گالری در گوشهی سمت چپ پایین، یک تصویر موجود در گالری را انتخاب کنید. همچنین با انتخاب گزینهی Create میتوانید یک پیام متنی ساده بنویسید.
- پس از انتخاب عکس یا ویدئو، با لمس آیکون Sticker یا برچسب به استیکرها و گیفها و سایر چیزهایی دسترسی خواهید داشت که میتوانید آنها را به استوریتان اضافه کنید.
- در آخر وقتی از استوری که ساختهاید رضایت داشتید، با لمس گزینهی Your Stories آن را با جهان به اشتراک بگذارید.
پلهی پنجم: دویدن نزدیک است؛ کفشهایتان را بپوشید!
اگر انجام تمام ویرایشها، نوشتنها و تگ کردنها برای شما کار بسیار دلهرهآوریست، جای نگرانی نیست، این قسمت آموزش صفر تا صد اینستاگرام به ابزارهایی اختصاص دارد که کار شما را راحتتر میکنند. این ابزارها در حکم کفشهای شما هستند؛ شما بدون کفش هم میتوانید راه بروید و بدوید؛ اما با کفش قطعا سادهتر است.
به دلیل نگرانیهای امنیتی و رباتها، اینستاگرام فعالیت اپلیکیشنهای شخص ثالث روی پلتفرم را با محدودیت مواجه کرده است و بسیاری از ابزارهایی که به شما امکان میدهند تا اپلیکیشن و لیست فالوئرها و فالویینگها را مدیریت کنید، از دسترس خارج شدهاند؛ پس پیش از استفاده از اپلیکیشنهای شخص ثالث، حتما نسبت نوع و مقدار دسترسیهایی که به آنها میدهید، آگاهی داشته باشید.
با تمام محدودیتها، چند ابزار و برنامه وجود دارد که میتوانند به شما در سازماندهی بهتر اینستاگرام کمک کنند. ما در مقالهی آموزش صفر تا صد اینستاگرام برای آمادهسازی و خودکارسازی محتوا، ابزارهای HootSuite و Later.com را توصیه میکنیم.
پلهی ششم: همه پشت خط مسابقه!
به دلیل الگوریتمهای اینستاگرام و فیسبوک، تنها درصد کمی از فالوورها پستهای شما را میبینند که طبق تحقیقات انجام شده این میزان در حال حاضر حدود ۳٪ است.
استفاده از تبلیغات اینستاگرام بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی را شامل میشود. با استفاده از تبلیغات اینستاگرامی برای برندتان، میتوانید کاربران بیشتری را با کسبوکار خود آشنا کرده و با جذب مخاطبان هدفمندتر، تعداد مشتریان بالقوهی محصولات یا خدماتتان را افزایش دهید.
اینستاگرام به حسابهای تجاری این اجازه را میدهد تا به اشکال مختلفی مانند پستهای تصویری، ویدئویی، استوری و… کسبوکار خود را تبلیغ کنند.
پلهی هفتم: شلیک، حرکت و شناسایی برنده!
پس از آشنایی با اصول اولیه و شروع فعالیت در اینستاگرام، نوبت به آن میرسد که با آنالیز واکنشها به پستهایتان- لایکها، کامنتها و اشتراکگذاریها- به یک تصویر کلی از محتواهای مطلوب مخاطبان پیج برسید و این اصلیترین قسمت برای فعالیت روبهرشد در اینستاگرامتان است؛ به همین منظور، اخرین قسمت آموزش صفر تا صد اینستاگرام را به آنالیز عملکرد در اینستاگرام اختصاص دادهایم.
اینستاگرام مجموعهای از ابزارهای تجزیه و تحلیل را در اختیار کاربران اکانتهای بیزینس و کریتور قرار میدهد تا صاحبان این نوع اکانتها، به بینش عمیقتری جهت تنظیم استراتژیهای پیج اینستاگرام خود برسند.
دریافت گزارش اینستاگرام
اینستاگرام کاربران و برندها را تشویق میکند تا روندهای مرتبط با پیج و پستهایشان را زیر نظر بگیرند و آنها را تجزیه و تحلیل کنند تا با داشتن این اطلاعات بتوانند محتوای بهینهتری تولید کنند و چیزی را ارائه دهند که مخاطبانشان را راضیتر نگه دارد. برای یافتن گزارشهای اینستاگرام، به صفحهی پروفایلتان بروید و گزینهی Insights در زیر بیو را لمس کنید:
- اولین صفحه در Insights اینستاگرام یک نمای کلی از آمار بازدید اکانت شما را در یک بازهی زمانی خاص ارائه میدهد که معمولاً حالت پیشفرض آن روی هفت روزِ گذشته است؛ اما میتوانید آمار بازدید پیجتان را بر اساس ۱۴، ۳۰ یا ۹۰ روز گذشته، ماه قبل یا یک بازهی زمانی سفارشی هم فیلتر کنید.
- در قسمت Insights همچنین، آماری دربارهی تعداد فالوورهایی که در آن بازهی زمانی به دست آوردهاید، تعداد حسابهای اینستاگرامی که به اصطلاح Reach کردهاید، تعداد کاربرانی که با حساب شما در تعامل بودهاند و تعداد کل فالوورهایتان خواهید دید. در اینجا همچنین میتوانید تمام محتواهایی که به اشتراک گذاشتهاید را مشاهده کنید.
- برای مشاهدهی رشد پروفایل در قسمت Insights، وارد بخش مجموع فالوورها بشوید، در اینجا میتوانید جزئیات بیشتری از روند رشد پروفایلتان از جمله تعداد فالوورها و آنفالوهایی که داشتهاید را در طول زمان مشاهده کنید.
مخاطبانتان را درک کنید
یکی از موارد مهم آموزش صفر تا صد اینستاگرام، درک رابطهی یک اکانت موفق و شناخت صحیح از مخاطبان است. قسمت Insights دادههای جمعیت شناختی را ارائه میدهد که استفاده از آنها در برنامهریزی استراتژی شما بسیار مفید است. بخش جمعیتشناختی شامل این اطلاعات دربارهی فالوورهای پیج شماست:
- مکان (بر اساس شهر و کشور)؛
- ردهی سنی؛
- جنسیت.
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
برای کسب اطلاعات بیشتر راجعبه رفتار مخاطبانتان، به قسمت پایین گزارش فالوورها در بخش Insights بروید. در این قسمت، خواهید دید که فالوورهای شما چه روزهایی در هفته و چه ساعاتی در روز بیشتر فعال هستند. از این دادهها میتوانید برای برنامهریزی انتشار محتواها و زمانبندی پستها استفاده کنید.
سخن پایانی
اینستاگرام نکات، میانبرها و قسمتهایی زیادی دارد که آموختن تمام آنها صرف زمان زیادی را میطلبد. در این مقالهی آموزش صفر تا صد اینستاگرام ما تلاش کردیم تا مجموعهای از مهمترین و پُر استفادهترین نکات و ویژگیهای اینستاگرام را با شما در میان بگذاریم. حالا نوبت شماست؟ به نظر شما جای چه مطلبی در این مقاله خالی بود؟ شما میتوانید سؤالات خودتان را در کامنتها برای ما بنویسید.
سؤالات متداول
- چگونه رمز اینستاگرام خود را تغییر دهیم؟
برای تغییر رمز عبور اینستاگرام خود این مراحل را انجام دهید:
- به پروفایل اینستاگرام خود بروید.
- آیکون سه خط را لمس کنید.
- تنظیمات را انتخاب کنید.
- در قسمت تنظیمات به ترتیب Security و سپس Password را لمس کنید.
- رمز عبورتان را تغییر دهید و رمز جدید را ذخیره کنید.
- چطور کسی را در اپلیکیشن اینستاگرام بلاک کنیم؟
با بلاک کردن یک کا کاربر در اینستاگرام او دیگر قادر نخواهد بود پروفایل، پستها و استوریهای شما را ببیند و اگر کسی را بلاک کنید او از این موضوع باخبر نخواهد شد. برای بلاک کردن یک اکانت مراحل زیر را طی کنید.
- اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
- پروفایل کاربری که میخواهید بلاک شود را پیدا کنید و واردش شوید. برای پیدا کردن اکانت، از قابلیت جستوجو که در بالای هر صفحهای از اینستاگرام قرار دارد، استفاده کنید.
- در گوشه بالا سمت راست، آیکون منو- سه نقطه- را لمس کنید.
- گزینه Block را انتخاب کنید.
- یک پنجره تایید باز میشود که در آن به شما توضیح میدهد بعد از بلاک کردن اکانت باید منتظر چه باشید. برای ادامهی کار دکمه Block را بزنید.
- شاهد پیامی خواهید بود که به شما اعلام میکند که اکانت مورد نظر بلاک شده است. برای اتمام کار Dismiss را بزنید.
- ·برای آنبلاک کردن اکانت، به پروفایل او بازگشته و از طریق دکمه Menu، به سراغ گزینهی Unblock بروید.
دیدگاهتان را بنویسید