۱۰ ویژگی یک بیزینس کوچ حرفه ای
امروزه استفاده از ابزار قدرتمند بیزینس کوچ به افرادی که دغدغه پیشرفت سریع تر را دارند؛ کمک می کند. فرقی نمی کند یک کار آفرین تازه وارد و بی تجربه باشید که نمی دانید گام بعدی چیست؟ یا یک تاجر پرتلاش درجهت رشد و توسعه کسب و کارتان؛ به هر حال به یک بیزینس کوچ حرفه ای نیاز پیدا خواهید کرد.
انجام تمامی کارها توسط یک نفر در کسب و کارهای مطرح، روش درستی تلقی نمی شود. به عبارتی برای راه اندازی و شکوفا نمودن یک کسب و کار به تنهایی نمی توانید تمامی کارها را به صورت انفرادی انجام دهید. این وظایف شامل: جذب مشتری، اداره روند کاری، برنامه ریزی مالی و راهبردهای توسعه می باشد.
استفاده از یک بیزینس کوچ حرفه ای یا همان مربی کسب و کار به شما کمک می کند، تا به درک عمیق تری از توانمندی ها و نقاط قابل بهبود فعالیت تجاری خود دست یابید.
از طرفی شرایط هر کسب و کار با کسب و کارهای دیگر متفاوت است، پس نمی توان یک فرمول جادویی نوشت و ادعا کرد که افزایش حجم فروش و سود دهی همه کسب و کارها و سازمان ها را در پی خواهد شد. به همین سبب برگزاری جلسات کوچینگ باید اختصاصی باشد تا بازدهی لازم را داشته باشد. درادامه به بررسی ده ویژگی یک بیزینس کوچ حرفه ای می پردازیم.
بیزینس کوچ حرفه ای
ویژگی یک بیزینس کوچ حرفه ای
۱- در دسترس بودن
از جمله دشواری های این همیشه در دسترس مراجعین و شاگردان خود بودن است. به خصوص برای کوچ های سرشناس که مراجعین نسبتا زیادی دارند، این کار سخت تر هم میشود. در هر صورت این یکی از ویژگی های بیزینس کوچ موفق است که بتواند تا جای ممکن برای مراجعینش در دسترس باشد و مشکلات ضروری آن ها را حل کند.
۲- داشتن تجربه های موفق
بیزینس کوچ حرفه ای کاملا وابسته به علم است و معمولا دوره های آموزشی زیادی را در این زمینه می گذرانند. اما این به آن معنا نیست که صرفا با گذراندن دوره و اخذ مدارک آموزشگاهی یک بیزینس کوچ موفق خواهید شد. دو ستون تجربه و دانش اصلی ترین پایه های پیشرفت است.
کمتر صاحب کسب و کاری حاضر میشود به راهنمایی و توصیه های یک بیزینس کوچ که خودش تا حالا تجربه اداره هیچ کسب و کاری را نداشته است گوش دهد. به همین دلیل توصیه میشود در عرصه بیزینس کوچ به دنبال افرادی باشید که تجربه های موفق و ثابت شده دارند.
۳- مثبت اندیشی
یکی دیگر از ویژگی های بیزینس کوچ، داشتن ذهنیت مثبت و خوشبینی نسبت به مسائل مختلف کسب و کار به طور کلی زندگی است. برخی معتقدند این نظریه که موفقیت از ذهن مثبت سرچشمه میگیرد خیلی واقعی به نظر نمی آید. اما تجربه و مطالعات مختلف نشان داده که مثبت اندیشی رابطه قوی و محکمی با موفقیت به خصوص در دنیای کسب و کار دارد.
۴- مهارت در انواع کوچینگ کسب و کار
مهارت هایی مانند گوش دادن فعال، ارائه بازخورد، فن بیان، توانایی مدیریت جلسات کوچینگ و… . همگی از مهارت های پایه و اساسی کوچینگ هستند؛ که از مهم ترین ویژگی های بیزینس کوچ موفق به حساب می آیند.
۵- علاقه داشتن به آموزش
میان کارآفرینان موفق که در تجارت به شکل حرفه ای فعالیت می کنند، بسیار شایع است که میل و علاقه ای به آموزش و انتقال تجربیات ارزشمند خود به دیگران نداشته باشند. اما یک بیزینس کوچ دقیقا برعکس می باشد.
به عبارتی اصلی ترین ویژگی این افراد علاقه به آموزش دادن است. اگر می خواهید بدانید که بیزینس کوچی که قرار است با او همکاری کنید چقدر در این زمینه مهارت دارد، نگاهی به کارنامه کاری او بیندازید. بهترین چاشنی برای ویژگی های بیزینس کوچ همین عشق به آموزش دادن است.
۶- اولویت بندی و بررسی ریسک ها
یک فرد حرفه ای دغدغه و نگرانی شما را نسبت به ریسک و خطرات احتمالی کمتر می کند. زیرا با توجه به بینش و تجربه ای که دارد می تواند مسائل را اولویت بندی و دسته بندی کند تا هر چیزی در زمان مناسب مورد بررسی قرار گیرد. گویی یک نفر همیشه مراقب شماست تا راه را اشتباه نروید.
۷- اعتماد به نفس
فرد در کنار حمایت و راهنمایی باید در برابر سختی ها و مشکلات از احساس اعتماد به نفس برخوردار شده و خود را آماده رویارویی با هر مشکلی بکند. علاوه بر این فرد از کوچ حرفه ای در کنار شما به عنوان صاحب کسب و کار بدون تلف کردن وقت از زمان بصورت بهینه استفاده کنید.
۸- داشتن گوش شنوا داشته باشد.
تمرکز شما باید بر روی طرف مقابل و پیامی که به شما ارسال می کند، باشد. یک مربی تجارت خوب با مشتریان خود به گونه ای رفتار می کند که گویی آن ها مهم ترین چیز در ذهن او هستند. شنونده خوب گاهی هم عقب نشینی می کند. یعنی گفته های مراجعان خود را تکرار می کند تا اطمینان حاصل کند پیامشان توسط بیزینس کوچ ، بدون ابهام و به روشنی درک شده است.
۹- تعیین درست نقشه راه
تمام مدیران اهداف مشخصی برای بازه های مختلف در کسب و کار خود دارند. بهترین بیزینس کوچ باید با به وسیله تحلیل های تخصصی شرایط، درستی هدف و چگونگی رسیدن به آن را در اختیار مراجعه کننده خود قرار دهد.
در نهایت صاحبان کسب و کار استراتژی های کوتاه مدت وبلند مدت خود را مشخص کرده و با استراتژی های درست به مرحله اجرا می رسانند. یکی از ویژگی های بیزینس کوچ که در بین این ویژگی ها می درخشد تعیین درست اهداف است.
۱۰- توانایی تشخیص و حل مسائل
درک موضوعات و توانایی حل مشکلات احتمالی از دیگر ویژگی های یک بیزینس کوچ حرفه ای است. مربی ای موفق است که بتواند مسائل را درست تفکیک کند و راهکار جداگانه برای هر موضوع ارائه دهد. این ویژگی جزو کارساز ترین ویژگی های بیزینس کوچ است .
بیزینس کوچ حرفه ای
درنهایت…
یکی از راه های موفقیت و کسب سود بیشتر ، استفاده از بیزینس کوچینگ به عنوان یک راهنما است. کوچینگ درواقع فرایندی است که به شما کمک می کند تا از نقطه ای که در آن قرار دارید به نقطه هدف خود برسید.
در این راه برای داشتن تصمیمات بهینه و استفاده از راه حل های مناسب بهتر است از یک کوچ حرفه ای استفاده نمایید. برای حرفه ای شدن تنها کافیست با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. مجموعه پاسیو در امر راهبری، ایده پردازی و خلاقیت در کنار شماست.
۷ نکته برای افزایش فروش کسب و کارها و ارائه خدمات به مشتری
دیدگاهتان را بنویسید