کلید واژه کانونی
کلید واژه کانونی در تولید محتوا برای سایت، نویسندگی یا داستان باهم تفاوت دارد. در مبحث دیجیتال همه چیز وابسته به شیوه نمایش است. همه ما وقتی به دنبال یک هدف در اینترنت هستیم از موتورهای جستجو استفاده کنید.
درنتیجه موتورهای جستجو تعیین کننده طریقه و میزان نمایش محتوای هستند. معیاری برای این نمایش وجود دارد؟ چه فاکتورهایی در رتبه بندی اهمیت دارند ؟ کلیدواژه کانونی از جمله مواردی است که باید به خوبی به آن تسلط پیدا کنید.
در سئوسایت چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟- نبایدها سئو
برای یافتن کلید واژه کانونی به دو سوال زیر پاسخ دهید :
۱- موضوع مقاله چیست؟
۲- هدف ما از نگارش آن چیست؟
ابزارهای تشخیص کلید واژه کانونی :
– Google Trends
– Keyword Planner
– Google Analytics
Search Console –
– پست های قدیمی که ورودی خوب داشتند
– تبلیغات کلیکی (PPC) در Google Ads
– بررسی سایت های پرسش و پاسخ
– تجزیه و تحلیل رقبای حوزه کاریتان
– عبارات پیشنهادی خود گوگل
– جستجوهای مرتبط در گوگل
– استفاده از شبکه های اجتماعی
همواره این نکته را درنظر داشته باشید که استفاده از کلید واژه های تکراری مثل این است که خودتان به جنگ خودتان بروید و بر سر تصاحب جایگاه خودتان رقابت کنید ( این حالت cannibalization نام دارد ). راه دیده شدن شما در گوگل توسط یک کلید واژه خاص تکرار آن نیست زیرا صفحات رتبهبندی شده سایت در موتور جستجو باهم مقایسه میشوند و فقط یکی مطلب صدر نشین خواهد بود.
اما راه حل چیست؟
تمام تلاشتان را بر روی بهینهسازی تولید محتوا بگذارید. بدین منظور تکرار خود کلید واژه کانونی را کنار بگذارید و به جای آن از مترادفش استفاده کنید. با این کار گوگل شما را به عنوان یک مرجع محتوایی می شناسد.
اگر مقاله ای با یک کلید واژه کانونی نتوانسته جزو نتایج برتر گوگل باشد چه؟
دراین حالت دوباره همان اشتباه را تکرار نکنید. این بار مقاله اصلی را به روز کرده و محتوای آن را بهبود دهید. در این حالت شاهد افزایش آمار بازدیدتان خواهید بود.
تاثیر رسانههای اجتماعی چقدر است؟
آنچه که مردم در رابطه با موضوعی خاص در شبکه های اجتماعی بحث می کنند را بررسی کنید. با این روش کاملا مشرف بر سوالات و مشکلات مردم در زمینه این موضوع خاص می شوید و می توانید کلمات مناسبی انتخاب کنید تا سبب جذب کاربر مرتبط با حوزه کاری شما شود.
کاربرد کلید واژه کانونی
وقتی مطالب سایت کاملا واضح و روشن طبق نیاز مخاطب نوشته شود بنویسید آمار بازدید سایت افزایش می یابد که تما آن ها کاربرهای همسو با سایت شما و به اصطلاح مخاطب هدف هستند. ابتدا یک سایت مرتبط ایجاد کرده و کلید واژه کانونی ی پربازدید از جانب کاربران را بیابی. از این روش برای افزایش میزان مشارکت عموم استفاده می شود که لینک های پشتیبان را تشویق می کند و رتبه دامنه بهبود می یابد.
تراکم کلمات کلید واژه کانونی
چگالی کلمات کلیدی با عنوان فرکانس کلمات کلیدی نیز شناخته می شود، که به معنیی تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی در صفحه سایت ظاهر می شود. صفحه جدید بسازید یا پست وبلاگ بنویسید، تراکم تاثیر زیادی بر رتبه بندی صحیح صفحه شما در نتایج سرچ دارد.
چراغ های سبز سئو
امروزه وردپرس، از قویترین بسترهای تولید محتوا است که به رعایت استانداردهای سئو از طریق خطاهایی که نشان می دهد کمک می کند. افرونه Yoast مناسب برای سئو محتوا است که این پلاگین یک تحلیلگر است و اشکلات متن را به شما نشان می دهد.
این اشکالات با چراغ قرمز و بعد از برطرف کردن آن به رنگ سبز درمی آید. در افزونه یواست قسمتی تحت عنوان عبارت کلیدی کانونی یا کلید واژه کانونی وجود دارد که به آن Focus Keywordهم گفته میشود.
این پلاگین محتوا را تحلیل خواهد کرد که با نوشتن کلید واژه کانونی در Focus keyperhaps خزندهها متوجه میشوند متن در رابطه با چه موضوعی است و در چه دسته ای طبقه بندی شود.
پیشنهاد مطالعه : همه چیز درمورد سئو وردپرس
کلید واژه longtail
نوع دیگری از کلید واژه کانونی که باید از آن استفاده کرد عبارت واژهlongtail است. یک سایت قوی که بازدید کننده های زیادی دارد با یک کلمه کلیدی ساده هم رتبه مناسبی در جستجو گوگل کسب می کند؛ اما زمانی که بحث وارد رقابت شدن با برندهای بزرگ باشد بهترین کار استفاده از کلمات کلیدی longtail استفاده کنید.
برای درک بهتر این موضوع فرض کنید یک بوتیک شناخته شده تنها زمانی که کلمه بوتیک توسط افراد سرچ شود در نتایج گوگل قابل مشاهده خواهند بود زیرا کلیکخور سایت بالا است. اما شما برای مطلب خودتان باید از کلید واژه longtail استفاده کنید به این صورت که بنویسیسد بوتیک مردانه با تخفیف ده درصدی و جای پارک .به این صورت رتبه سایت شما بهبود می یابد.
برای تشخیص این عبارات کلیدی در بخش جستجو به دنبال بیشترین جستجوی افراد باشید.
اما میزان تاثیر سئو بر برندینگ چقدر است ؟ اینجا بخوانید
استفاده از کلید واژه کانونی در سئو داخلی
اگر از افزونه یواست استفاده نمی کنید اما به دنبال رتبه بهتری در گوگل هستید باید بدانید در قسمت های زیر از کلید واژه کانونی استفاده کنید.
Seo tittle: عبارت کلیدی اولین کلمه موضوع باشد.
Meta Description: کلمه کلیدی را در متادیسکریپشن استفاده کنید.
: URLکلید واژه کانونی کوتاه در URL استفاده شود.
در عنوان H1 کلید واژه بیاورید.
اولین پاراگراف باید دارای عبارت کلیدی کانونی باشد.
همچنین عنوان H2
در بدنه محتوا بسته به چگالی آن به این صورت که ۱ تا ۱٫۵ درصد چگالی محتوا باید از کلمه کلیدی استفاده کرد. مثلا مقاله ۱۵۰۰ کلمه ای نیازمند تکرار 15 تا ۲۲ بار کلمه واژه کانونی است.
دستکم در دو عکس از کلمه کلیدی به صورت برچسب ALT.
پیشنهاد مطالعه : شیوه صحیح لینک سازی
نحوه نگارش کلید واژه کانونی
– به این فکر کنید چه عبارات مرتبطی به کار می برید. بهترین حالت این است که به عنوان مقاله مرتبط و سایر اندیشمندان برای جستجوی مقاله از آنها زیاد بهره گرفته باشند. زیرا اکثر ما وقتی به دنبال موضوعی هستیم سعی می کنیم با یک عبارت منظورمان را برسانیم تا یک کلمه به خصوص.
– کلمات عنوان را برای کلیدواژه استفاده نکنید. علت آن این است که عنوان مقاله به تنهایی قابل سرچ است و شما می توانید از کلید واژه کانونی دیگری برای ساپورت متن استفاده کنید.
– کلمات کلیدی نباید خیلی کلی باشد. چنین کلماتی دامنه محدود و خاص مقاله شما را برای خوانندگان منعکس نمیکنند. پس بیشتر از کلماتی استفاده کنید که در چکیده مقاله از آن بهره بردید.
– نام تکنیکی که در مقاله استفاده کردید، در عنوان و کلیدواژه استفاده کنید. این دلیلی می شود که افراد مقاله شما را بخوانند.
– فرم دیگر کلمه ای که در عنوان مقاله آمده است را در کلید واژه کانونی بیاورید.
– راه بعدی استفاده از سایتهای تولید کننده کلید واژه است. مثالا سایت دانشگاه تگراس آمریکا یکی از این وب سایت هاست.
سخن پایانی
در این مقاله سعی براین بود تا اهمیت کلید واژه کانونی در سئو و قرارگرفتن در نتایج برتر گوگل بیان شود و نکاتی در رابطه با طریقه انتخاب آن آورده شد. با ترفندهای ذکر شده، محتوایی بهینه تولید و به ارتقای رتبه سایتتان کمک کنید. کلید واژه تمرکز محتوای شما را نشان میدهد و بیان میکند منطق حاکم بر این چرخه تولید محتوا چیست. پیدا کردن کلمه هدف حتما نباید از دانش یا راه علمی خاصی پیروی کند. تنها باید از کلماتی که مخاطبانتان آنها را دقیقا جستجو می کنند، آگاه باشید. کلماتی دارای ارزش و مطابق خواسته های مخاطبانتان.
پیشنهاد مطالعه : چگونه امنیت یک سایت را تامین کنیم ؟
دیدگاهتان را بنویسید