در سئوسایت چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟- نبایدها سئو
درصورتی که شما هم از علاقه مندان سئو و بازاریابی هستید و می خواهید به کسب وکارتان در هر حرفه ای که مشغول به فعالیت هستید، رونق دهید. و یا به دنبال دستیابی به رتبه و جایگاه مناسب در نتایج جستجو گوگل هستید، بایستی یک سری از باید و نبایدها سئو را بخوبی بدانید تا بتوانید سایت خود را درست و اصولی مدیریت کنید.
بسیاری از سایت ها نیاز دارند برای کارهایی که برای وب سایت خود انجام می دهند دقت بسیاری بالایی داشته باشند زیرا هر چه می گذرد رقابت در گوگل بین سایتهای گوناگون سخت تر می شود و طبیعی است که مشتریان در تشخیص کیفیت بالاتر و بهتر باشند.
کارهایی که در سئو نباید انجام داد!
پیش از شروع این بحث خوب است بدانید چه مواردی در سئو مفید بوده و در تمامی الگوریتمهای مدرن گوگل جزئی از مراحل بهینه سازی وب سایت به شمار می رود. این موارد شامل:
- ایجاد لینک داخلی و خارجی
- ساختار آدرس دهی مناسب در وب سایت
- متا دیتا
- محتوای سبز و کامل
- استفاده از کلمات کلیدی در مطالب
- استفاده صحیح از تصاویر
- ایجاد آلت تگ تصاویر
و مواردی از این قبیل که در مقاله های مشابه درمورد آن بسیار صحبت کرده ایم.
اما در بین همین نکات ممکن است قسمت هایی وجود داشته باشد که ناخواسته یا آگاهانه از آن بیش از اندازه و غیرمعقول استفاده کرده باشید تا رنک سایت خود را افزایش دهید.
اما باید بدانید درصورت زیاده روی ممکن سایت شما پنالتی شود و از نتایج جستجو حذف شوید.
بانس ریت (Bounce Rare) چیست؟ روشها کاهش نرخ پرش سایت
نبایدها سئو
۱- استفاده زیاد کلمات کلیدی
گاهی نویسندگان محتوا به اشتباه از کلمه کلیدی موردنظر تا حدی استفاده می کنند که توسط موتورهایی جست وجوگر زیاد از حد شناخته می شود و امتیاز منفی دریافت می کند. یا گاهی موضوع مطالب برخی از سایت ها هیچ ربطی با کلمات کلیدی آن ندارد.
این موارد را در مجموع Keyword stuffing می نامند. ممکن است از این طریق در جستجو گوگل قرار بگیرید. اما با رفتار کاربران از نوع بازدید سایت شما و همچنین بی ربط بودن آن، شما را از صفحات اول گوگل دور خواهد ساخت.
نبایدها سئو
نبایدها سئو
۲- بک لینک غیر ربط
لینک سازی و ایجاد بک لینک نکته مثبتی در سایت شما خواهد بود. ولی درعین حال همین مورد یکی از خطرناک ترین نقطه هایی است که ممکن است سایت شما را پنالتی کند.
مثلا تصور کنید مطالب سایت شما مربوط به سئو است. ولی کلمه ای مانند سئو به سایتی بی ربط مانند فروش لپ تاپ لینک داده داده است. مطئناً این یک لینک کاملاً بی ربط است و استفاده از آن خیلی سریع برای سایت شما دردسرساز می شود.
نبایدها سئو
۳- لینک مخفی
گاهاً مدیران وب ، خیلی از لینکهای قرار داده شده در محتوا و یا صفحه را مخفی می کنند. که هم کاربر به آن دسترسی نداشته باشد و هم در مقابل گوگل لینکی را در صفحه ببیند. در این حالت ، چه لینک شما و انکرتکست آن با هم مرتبط باشند و چه نباشند ، برای شما یک امتیاز منفی است.
پس اگر قراراست لینکی در سایت شما قرار بگیرد باید در دسترس همه باشد؛ نه صرفاً برای افزایش لینک و سئو !
نبایدها سئو
۴- Doorway
صفحات Doorway به صفحاتی گفته میشود. که شما پس از جستجو در گوگل و باز کردن یک لینک به سایتی می روید که در آن سایت ، کلمه مورد نظر شما را جستجو کرده و نتایج آن را به شما نمایش می دهد.
به این دسته از صفحات Doorway گفته شده و خیلی زود این صفحات و سایت ها پنالتی می گردند. پس از این تکنیک استفاده نکنید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو شما را اسپم شناسایی نکنند.
تاثیر طراحی سایت واکنشگرا (responsive) بر سئو
نبایدها سئو
۵- محتوای کپی یا تکراری
چندین بار در بحث های متفاوت به این موضوع پرداخته ایم. که محتوای تکراری یک ممنوعیت بزرگ از سمت گوگل است. کپی برداری و عدم رعایت حق کپی رایت برای گوگل بسیار مهم است جایی که خیلی ساده پنالتی می شوید.
حتی اگر مطلبی را با ارجاع و ذکر منبع کپی کنید، باز هم هیچ سودی برای شما ندارد. تنها در مواردی ذکر منبع مفید خواهد بود که شما یا از بخشی از مطالب یک سایت استفاده کرده باشید و یا مطلب را از زبان دیگر به زبان فارسی ترجمه کرده باشید.
گوگل آنالیتیکس چه آمار و اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد؟ ابزارهای آنالیز سایت
جمع بندی
دراین مقاله به بررسی برخی از مهم ترین دلایلی که اکثر سایت ها با رعایت نکردن آن پنالت شده اند پرداختیم. مبحث سئوسایت گستردگی های خاص خودش را دارد. که هم می توانید بازدید سایت شما را به صورت انفجاری بالا ببرد. هم می تواند سبب کنار گذاشته شدن شما درنتایج گوگل شود. پس بسیار مهم است که آگاهانه پیش بروید.
امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.
تاثیرات سئو بر برندینگ (همه چیز درمورد سئو و برندینگ)
دیدگاهتان را بنویسید