تبلیغات بلاگری – انواع بلاگرها و نرخ تبلیغات
بسیاری از کسب و کارها امروزه با استفاده از تبلیغات بلاگری به معرفی و گسترش برند خود می پردازند. در گذشته، روش های تبلیغاتی بسیار محدود بودند و لازم بود برای انجام دادن آن ها هزینه بالایی صرف شود. اما اینفلوئنسر مارکتینگ قیمت های بسیار مناسب تری نسبت به دیگر روش ها دارد. از طرفی بازده این نوع تبلیغات بسیار بهتر است. با آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ پاسیو می توانید به بهترین نحو به برگزاری کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام بپردازید. برای اطلاع از انواع بلاگرها و نرخ آن ها درادامه با ما همراه باشید.
اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار
انواع بلاگرها برای تبلیغات بلاگری
هر فردی عموما در اینستاگرام شاخه مشخصی را درپیش گرفته و درآن زمینه به تولید محتوا می پردازد. ارتباط و هماهنگی شاخه فعالیت شما و مخاطبان هدفتان با زمینه فعالیت بلاگر سبب می شود تا کمپین های تبلیغاتی شما با بهترین نتیجه همراه باشد. در زیر به معرفی هریک خواهیم پرداخت:
گردشگری و سفر
اگر به سفر علاقه دارید و می خواهید پیش از اینکه به مقصد مورد نظر خود برسید، اطلاعاتی در رابطه با مکانهای دیدنی آن داشته باشید، می توانید بلاگرهای سفر و گردشگری را دنبال کنید. همچنین میتوانید در صورت سفر به بخشهای مختلف جهان و با به اشتراک گذاشتن آنها به یک بلاگر گردشگری تبدیل شوید.
بیوتی بلاگر
بلاگرهای آرایشی کسانی هستند که در پیج خود، محصولات آرایشی و بهداشتی را معرفی و تبلیغات می کنند. همچنین آموزش هایی در حوزه آرایشی می دهند که شاید برای بسیاری از مخاطبان جالب به نظر آید که در حالت کلی این بلاگرها طرفداران زیادی را به خود اختصاص میدهند.
فشن بلاگر
فردی که در صنعت مد و فشن فعالیت می کند، اصطلاحا فشن بلاگر نامیده می شود. تبلیغات بلاگری اینستاگرام برای معرفی انواع مختلف پوشاک، اکسسوری و سایر محصولات مد و فشن توسط فشن بلاگرها انجام می شود. انواع بلاگرهای مد و فشن در زمینه فعالیتی خود اطلاعات مفیدی در رابطه با برندهای روز دنیا با مخاطبان به اشتراک میگذارند.
فود تیستر یا بلاگر غذا
اگر از نرخ تبلیغات بلاگرها در زمینه غذا اطلاع داشته باشید احتمالا شما هم تشویق خواهید شد تا به این حوزه وارد شوید. اما باید بدانید در کنار غذاهای خوشمزه ای که با این فعالیت نوش جان می کنید، لازم است سختی هایی را هم تحمل کنید.
انواع بلاگرها که در زمینهی غذا و خوراکی فعالیت میکنند، اطلاعاتی در خصوص نحوهی پخت غذا و رستورانهای مختلف، فرهنگهای غذایی، آداب و رسوم در پختن و سرو غذاها را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند.
لایف استایل
بلاگرهای معروف ایرانی زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و توانستهاند مخاطبان بالایی را به خود اختصاص دهند. انواع بلاگر لایف استایل می توانند موضوعات مختلفی در خصوص زندگی روزمره با مخاطبان در میان بگذارد. اگر شما خود را جزو آن دسته از افرادی می دانید که سبک زندگی خاصی دارند، ممکن است بتوانید به یک بلاگر لایف استایل موفق تبدیل شوید.
طنزپرداز
بلاگرهایی که در زمینهی طنزپردازی فعالیت میکنند، قدرت نفوذ بالایی در بین مخاطبان دارند. زیرا این افراد با طبع شوخ و بامزه ای که دارند می توانند مخاطبان بسیاری را به خود جذب نمایند. البته نرخ تبلیغات بلاگرهای طنزپرداز با توجه به شهرت و تعداد دنبال کنندگان آن ها متفاوت است.
بلاگر گیمر
بیشتر مخاطبان بلاگرهای گیم را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند. انواع بلاگر گیمر در زمینهی بازی های رایانه ای تبحر بالایی دارند و مخاطبان از تکنیک های آن ها در بازی استفاده می کنند. اگر در طول روز مدت زیادی درحال بازی کرده هستید احتمالا فعالیت بلاگری دراین زمینه می تواند برای شما درآمد خوبی به همراه داشته باشد.
بلاگرهای جنجالی
این دسته از بلاگرها به دلیل محتواهایی که تولید می کنند، تبدیل به اشخاص جنجالی می شوند. فمینیستها، فعالان حوزههای مختلف مانند محیط زیست، هنرمندان پرحاشیه، آن هایی که تابوها را می شکنند و همچنین فعالان اجتماعی را میتوان در این گروه قرار داد.
ورزشی و سلامت
این نوع از بلاگری یکی از پر طرفدارترین ها در بین افراد است. چراکه در زمینه های مختلفی مانند: تمرینات بدنی، نکات تغذیه، اخبار ورزشی و رویداد ورزشی فعالیت دارند. همچنین در پیج این بلاگرها تصویر ورزشی جذاب و انواع لایوها دیده می شود.
بلاگر تکنولوژی
چنین بلاگرهایی در زمینه تکنولوژی های روز دنیا صحبت می کنند. آن ها مرتبا پیج خود را به روز رسانی می کنند و اخبار و مطالب جدیدی برای مخاطبین مختلف اینستاگرام قرار می دهند. اگر جز افرادی هستید که همیشه اخبار، آموزش ها و تکنولوژی های روز دنیا را مورد بررسی قرار می دهید، احتمالا از دنبال کنندگان این دسته افراد هستید.
دکوراسیون و معماری
در کشورهای در حال توسعه، چنین فعالیت هایی بسیار پرطرفدار است. بلاگر دکوراسیون با شناخت رنگ ها، نحوه چیدمان منزل، چگونگی قرار گرفتن اسباب و اثاثیه، افراد را در اینستاگرام به سمت پیج خود جذب می کنند. همچنین با مشاوره به مخاطبان خود کسب درآمد می کنند.
حوزه اقتصادی و مالی
این نوع از بلاگرها در رابطه با موضوعات مختلف اقتصادی نظیر تحلیل بورس، اصول بانکداری، تحلیل اقتصادی، تورم و مسایل اقتصادی روز به تحلیل و بررسی میپردازند و در این کار طرفداران خاص خود را پیدا کردند. همچنین برخی از بلاگرهای اقتصادی با برگزاری دوره های آموزشی بورس و غیره به فعالیت می پردازند.
هزینه تبلیغات بلاگری
هزینهای که برای تبلیغات بلاگری در اینستاگرام برای هر نوع تبلیغی باید بپردازید به موارد متفاوتی بستگی دارد. مانند:
- تعداد فالور آن ها
- میزان Engagement Rate
- صنعتی که در آن فعالیت می کنند
- مدت زمان مشارکتی که نیاز دارید
- ساعت انتشار و نوع پست یا استوری
- موقعیت جغرافیایی فالورها
- کشوری که بلاگر در آن زندگی می کند
سخن پایانی
همکاری با بلاگرهای موفق در اینستاگرام، شرط اصلی موفقیت در تبلیغات است. البته شناخت مخاطبین هدف و انتخاب فردی که همسو با روند پیج شما است، در اولویت قرار دارد. اگر بدون تحقیق تبلیغات خود را اجرا کنید، قطعا به نتیجه دلخواه نخواهید رسید و هزینه شما به هدر خواهد رفت.
دراین راستا لازم است بعد از انتخاب اهداف خود از تبلیغات، با افراد و مجموعه های معتبر در زمینه تبلیغات در اینستاگرام مشورت کرده و بهترین تصمیم را اخذ کنید. مجموعه تبلیغاتی پاسیو، این مسیر را برای شما کوتاه تر می کند و با توجه به حوزه کاری و هدف شما از تبلیغات، علاوه بر طراحی سناریو تبلیغاتی منحصر به فرد، صفر تا صد فرآیند تبلیغ، از انتخاب بلاگر تا آنالیز بعد از تبلیغات را انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.
دیدگاهتان را بنویسید