کسب درآمد از اینستاگرام با سرعت نور!
اینستاگرام از یک شبکهی اجتماعی ساده برای اشتراکگذاری عکس در سال ۲۰۱۰، به یک شبکهی اجتماعی با سریعترین نرخِ رشد مخاطب تبدیل شده است و کسب درآمد از اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا کرده است.
این شبکهی اجتماعی که بهسرعت، بیش از یک میلیارد کاربر فعال در جهان به دست آورد، بین ایرانیان نیز محبوب است؛ بنابراین بدون شک در میان این تعداد مخاطب، کسب درآمد از این پلتفرم با کسب دانش و دانستن نکات آن و داشتن استراتژی درست امکانپذیر است.
ضمنا یادتان باشد تیم پاسیو همیشه برای مشاوره در زمینهی کسبوکار شما و نشان دادن مسیر درست کسب درآمد از اینستاگرام، هی و حاضر است؛ فقط کافیست آرزو کنید و آرزویتان را به غول چراغ جادوی اینستاپاسیو بگویید!
روشهای کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟
اگر قصد دارید در این روزگار وانفسا که کار و کاسبی اغلب بازاریان کساد شده، پول خوبی به جیب بزنید، خوب است بدانید قلاب نجاتتان همین جاست.
خیلی نزدیک به شما؛ نزدیک در حد چند کلیک ساده.
با روشهایی که به شما معرفی میکنیم میتوانید حتی اگر هیچ سرمایهی اولیهای هم ندارید، به آیندهی شغلیتان امیدوار باشید. این شما و این روشهای کسب درآمد از اینستاگرام:
- فروشگاه خودتان را راهاندازی کنید؛
- تبلیغات کنید و پستهای حمایت شده منتشر کنید؛
- سفیر برند شوید؛
- لینکهای وابسته را تبلیغ کنید؛
- برای کسبوکارها کپشن بنویسید؛
- فیلترهای استوری بسازید؛
- برای پیجهای دیگر فالوور جذب کنید؛
- به کسبوکارها ایده برای بهبود اینستاگرام و پستهایشان بدهید؛
- و… .
تنوع کارهایی که میشود در این فضا انجام داد بسیار زیاد است. در ادامه توضیح بیشتری دربارهی هر یک از روشهای کسب درآمد میدهیم. یادتان باشد که روشهای دیگری هم برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد و ما در این مقاله فقط دربارهی مهمترینها صحبت میکنیم.
در ادامه هریک از شیوههای کسب درآمد را بررسی میکنیم:
ایجاد صفحه فروش محصولات
از آنجایی که مردم واقعا از اینستاگرام برای کشف و خرید محصولات استفاده میکنند، شما میتوانید روی سوددهی این شیوه حساب کنید؛ اگرچه میزان درآمد شما کاملا به نوع محصول و نوع تبلیغات و مدیریت شما مربوط است.
مهم نیست که چه چیزی را میفروشید، مشتری بالقوه شما در اینستاگرام حاضر است و مردم تقریبا هر چیزی را در اینستاگرام میخرند؛ با این حال، مهم است که جایگاه و مخاطبان خود را پیدا کنید، جامعهی هدف خود را مشخص کنید و با جستوجوی هشتگها و کلمات کلیدی مدنظر خود، با رقبایتان رقابت کنید. یادتان باشد که فروش آنلاین محصولات بهتنهایی از طریق اینستاگرام دشوار است؛ بنابراین داشتن یک وبسایت نیز ایدهی خوبی است.
تبلیغات و انتشار پست های حمایت شده
بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها در حال رشد است. طبق آمارها ۷۶ درصد افراد بیشتر به توصیههای دیگران اعتماد دارند تا محتوای برندها. در واقع مردم بهدنبال پیشنهادات افراد هم طراز خود میروند و جای تعجبی ندارد که برندها تلاش میکنند تا پیامهای خودشان را با صدای اینفلوئنسرها به گوش دیگران برسانند.
خوبی این روش کسب درآمد از اینستاگرام این است لازم نیست بسیار معروف باشید یا فالوورهای زیادی داشته باشید. حتی با ۱۰۰۰ دنبالکننده میتوانید پیشنهاداتی برای تبلیغات دریافت کنید.
تعرفه تبلیغات هم با توجه به میزان مشارکت افراد صفحهتان، تعداد آنها و محتوای تولید شده تعیین میشود.
سفیر برند
پستهای حمایتشده در اینستاگرام بازخورد خوبی از مخاطبان دریافت میکنند؛ اما برخی از شرکتها میخواهند از طریق اینفلوئنسرها روابط طولانیمدتی با مخاطبان برقرار کنند؛ بنابراین بهدنبال سفیران برند میگردند تا بتوانند شرکت خود را بهطور منظم تبلیغ کنند.
برندها برای تاثیرگذاری بیشتر باید سفیرانی را پیدا کنند که فالوورهایش با جامعهی هدف برند منطبق باشد. آنها ممکن است محصولات خود را بهطور رایگان برای سفیر برند بفرستند یا هزینههای او را برای تجربهی یک رویداد تبلیغاتی هیجانانگیز پرداخت کنند. درآمد ماهانه سفیران برند از یک یا دو میلیون تا چندین میلیون متغیر است.
تبلیغ لینک های وابسته
شاید این عنوان عجیب به نظر بیاید.
گاهی با لینک یک وبسایت تجاری ، در قسمت بیو کاربران مواجه شده باشید.
این کاربران مشغول تبلیغ این لینکهای وابستهاند.
یک شرکت وابسته در ازای تبلیغ و فروش محصولات یک شرکت دیگر کمیسیون دریافت میکند ، نام این کار بازاریابی وابسته است.
شما میتوانید به یک شرکت وابسته متصل شوید و لینک وابسته را به اینستاگرام خود اضافه کنید تا در کمیسیون شریک شوید.
مهم نیست که چقدر دنبالکننده دارید، شما میتوانید یک لینک قابلکلیک در بیو اینستاگرام خود قرار دهید؛ اما این مهم است که در پستها و استوریهای صفحهتان توجه مخاطبان را برای کلیک کردن و خرید از آن جلب کنید.
کپشننویسی برای کسبوکارها
فضای تبلیغات در اینستاگرام فقط در انحصار برندهای بزرگ و قدرتمند نیست.
به همین دلیل کارآفرینان اغلب بهدنبال استعدادهای کشفنشده برای کاهش هزینههای بازاریابی در شبکههای اجتماعی هستند.
آنها میخواهند نویسندگان و طراحان خلاقی پیدا کنند که با هزینهی کم برای کسبوکارشان کپشن بنویسند و اسلاید طراحی کنند.
برای اینکه یک پیشنهاد شغلی تمام وقت دریافت کنید باید ثابت کنید که مهارتها و تواناییهای شما با دیگران متفاوت است؛ بنابراین بهتر است ظاهر و شیوهی بازاریابی صفحهی خود را بهبود دهید. در صفحهی اینستاگرام شخصیتان کپشنهای جذاب و خلاقانه بگذارید تا مشتریان بالقوه را بهسمت خود جذب کنید.
درآمد کپشن نویسی فریلنسری در بازار، عموما به ازای هر پست در نظر گرفته میشود.
برای طراحی اسلاید یا ایدهپردازی هم معمولا همین طور است.
فیلترهای اینستاگرامی
برندها برای جذب مخاطبان به کارهای مختلفی دست میزنند. یکی از آنها جلب نظر مخاطبان در استوریها است. فیلترهای اینستاگرامی برای بازدیدکنندههای استوری هیجانانگیزند. کسی باید آنها را تولید کند و برندها را بهوسیلهی آنها معرفی کند؛ بنابراین برخی از شرکتها طراحانی دارند که برای برندشان فیلتر ایجاد میکنند.
آپلود ویدئو در Reel و IGTV
Reels ویدئوهای کوتاه و سرگرم کنندهای در اینستاگرام هستند که میتوانید محتوای خلاقانه خود را در آنها نشان دهید. در آینده قرار است آنها حاوی محتوای تبلیغاتی اینستاگرام باشند. IGTVها ویدئوهای طولانیای هستند که مخاطبان آنها را تماشا میکنند.
از این ابزارها میتوانید برای تولید محتوا، معرفی محصول و برند یا دادن اطلاعات به مخاطبانتان استفاده کنید و طیف گستردهتری از مخاطبان را به خود جذب کنید.
اخیرا اینستاگرام سعی میکند در رقابت با اپلیکیشنهایی مثل تیکتاک و یوتیوب به کسانی که تولید محتوا میکنند حقوق دهد. این امکان وجود دارد که در آینده پستهایی که در قالب IGTV قرار میگیرند، از جانب اینستاگرام مبالغی دریافت کنند.
اگر سرمایهی اولیه ندارید…
سرمایهی اولیه گاهی مبلغی است که آمادهاید برای شروع کسبوکار هزینه کنید؛ اما این سرمایه میتواند از جنس اعتماد مردم به شما نیز باشد. جلب نظر افرادی که به محتوای شما توجه کنند، همان اندازه ارزشمند است و بزرگترین سرمایهگذاری محسوب میشود.
اگر قادر به هزینه کردن نیستید شاید روشی مثل راهاندازی فروشگاه اینستاگرامی برای شما مناسب نباشد؛ اما با جذب فالوور میتوانید از روشهای دیگر به سود برسید. میتوانید در حوزهای که تخصص دارید، محتوای حرفهای برای پیج اینستاگرام خود تولید کنید و ضروریات آن حوزه را به مخاطبانتان آموزش دهید. پستهای آموزشی در جلب اعتماد مخاطبان و جذب فالوور بسیار موثرند و به شما کمک میکنند تا در آینده کالاها و خدمات خود را بهتر و بیشتر بفروشید.
تبلیغ برای کسبوکارهای دیگر و مشارکت در فروش هم از جمله راههایی است که شما را با هزینهی ناچیز به سود میرساند. علاوه بر این شما میتوانید به دیگر افراد برای استراتژیهای اینستاگرامیشان مشاوره دهید و از این راه بدون نیاز به سرمایهی اولیهی هنگفت، سود کسب کنید.
ربات کسب درآمد از اینستاگرام چگونه به ما کمک میکند؟
رباتها اینستاگرامی علاوه بر جذب فالوور کارهایی مثل پاسخ دادن به کامنتها، لایک کردن پستها، پستگذاری منظم و پاسخگویی اتوماتیک در دایرکت را انجام میدهند و کار مدیریت صفحهی اینستاگرامی شما راحتتر میکنند.
رباتها در زمان شما صرفهجویی میکنند و بهطور مرتب پاسخگوی مخاطبانتان هستند، پس مزیت های خودشان را دارند.
از سوی دیگر ربات کسب درآمد از اینستاگرام در بلندمدت روی نرخ تعامل صفحهی شما تاثیر منفی میگذارند. با جذب فالوورهایی که مخاطب محتوای شما نیستند یا پاسخهای کلیشهای که به کامنتها و دایرکتها میدهند، ممکن است ریزش فالوور رخ دهد. استفاده از ربات یک انتخاب است.
برای کسب درآمد از اینستاگرام به چه چیزهایی نیاز داریم؟
گام اول ایجاد یک حساب تجاری جدید یا تبدیل حساب شخصیتان به حساب تجاری است. حالا استراتژی خود را مشخص کنید. استراتژی اینستاگرام شما باید آنچه را که امیدوارید در این پلتفرم به دست آورید مشخص کند. با اهداف تجاری خود شروع کنید و بررسی کنید چگونه اینستاگرام میتواند در دستیابی به آنها کمک کند. سپس تقویم محتوایی صفحهتان و آنچه را که میخواهید در آن قرار دهید، مشخص کنید.
دانش لازم برای کسب درآمد از اینستاگرام
کسب درآمد از اینستاگرام قانون ثابتی ندارد. تا وقتی که بتوانید محتوایی فراگیر و مرتب ایجاد کنید که افراد را بهسمت صفحه شما جذب میکند، شانس زیادی برای ایجاد درآمد دارید. اگرچه آشنایی با فضای تبلیغات، آشنایی با الگوریتمهای اینستاگرام، شناخت ابزارهای متفاوت اینستاگرام، کار با نرمافزارهای ویرایش تصویر، توانایی طراحی ظاهر پیج و معرفی هویت برند مواردی هستند که دانستن آنها به شما کمک بسیاری میکند.
وسایل لازم برای کسب درآمد از اینستاگرام
آنچه در ابتدا نیاز دارید یک موبایل ساده و مناسب است. برنامهی اینستاگرام حجم زیادی میگیرد که موبایل شما باید حجم کافی را داشته باشد.
اگرچه اینستاگرام یک رسانهی تصویرمحور است، برای کار با آن خریدن لوازم نورپردازی، پردههای تصویربرداری و مواردی از این دست ضرورتی ندارد.
همه چیز با یک دوربین نسبتا خوب موبایل قابل انجام است. حتی اگر دوربین موبایل شما خوب نیست، بهراحتی میتوانید این نقص را با استفاده تصاویر گرافیکی زیبا جبران کنید.
سخن پایانی
برای کسب درآمد از اینستاگرام باید دست به کار شوید. پتانسیل زیادی در این فضا وجود دارد که میتواند برای کسبوکار کار شما مناسب باشد تا با کمترین وسیله یا دانش، دست به کارهای متنوعی بزنید. اگر نا امروز به کسب درآمد از اینستاگرام فکر نکردهاید، تا دیر نشده دست بجنبانید.
آیا شما تا امروز تلاش کردهاید از اینستاگرام کسب درآمد کنید؟
ازکدام روش برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کردهاید؟
سؤالات متداول
- چگونه امکان کسب درآمد دلاری از طریق اینستاگرام وجود دارد؟
شما میتوانید از تمام روشهای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کنید تا در ازای خدمات و محصولاتی که ارائه میدهید، درآمد دلاری به دست آورید؛ همچنین میتوانید مخاطبین خود را بهشیوهای سازماندهی کنید که حاضر به پرداخت دلار یا ارزهای دیجیتال هم باشند. اینستاگرام در تلاش است تا به صاحبان صفحهها در برابر تبلیغاتی که به مخاطبان نمایش میدهد هزینه پرداخت کند. این پرداختها در آینده میسر خواهند بود.
- آیا کسب درآمد در اینستاگرام مختص رنج سنی خاصی است؟
افراد زیر ۱۳ سال در اینستاگرام مجاز به داشتن اکانت نیستند. اگر شما اکانتی دارید پس میتوانید از آن کسب درآمد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید